axel & ida AB

Designat regnskydd gör dig glad i regn och synlig i mörker

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2007 14:10 CEST

axel & ida lanserar i höst ett regnskydd som inte bara skyddar barnet mot regn och rusk utan också livar upp tillvaron med snygg design. De stormönstrade blommorna är av praktisk reflex som gör kvällspromenaderna säkrare.

– Många i vårt umgänge påpekade att regnskydd till barnvagnar är så tråkiga, säger Maria Nygårds, en av grundarna till företaget. Detta måste vi göra något åt, så tillsammans med vår Grafiska formgivare Lina Földessy har vi tagit fram ett funktionellt regnskydd med blommigt mönster i flera färger, fortsätter Maria.

Regnskyddet är enfärgat med storblommigt mönster, där blommorna även fungerar som reflexer. Precis som den tidigare produkten; solskyddet , passar regnskyddet de flesta barnvagnsmodeller och märken.

– Vi har lyckats förena utseende och funktion på ett bra sätt, säger Maria Nygårds. Förutom att mönstret är snyggt formgivet gör blommorna också att vagnen syns bättre i trafiken – dag som natt. Vi har också tagit fasta på att barnet ska kunna ha god sikt och inte vara tvungen att kika fram bakom blött tyg, säger Maria.

Regnskyddets egenskaper:
1. Passar alla barnvagnsmodeller och märken såsom paraply-, kombi-, sitt- och sulkyvagn med sufflett (undantag tvillingvagnar)

2. 2 i 1-funktion: regn - och vindskydd

3. Giftfri PVC-plast och nylon

Färgerna för 2007 är röd, brun och silver. Finns i butik från juli månad.

För ytterligare information kontakta:
Axel & ida AB, tfn 073-5069086, 073-800 18 62, e-post: sofia@axelida.com

Pressbilder finns att ladda ned från www.axelida.com under fliken media.

axel & ida utvecklar och säljer smarta designade barnprodukter via webben och via återförsäljare i Skandinavien. Varumärket innebär smart vardag för aktiva föräldrar. Företaget grundades i November 2003 av Sofia Smedshammar & Maria Nygårds.

Återförsäljare, bilder och mer information finns på www.axelida.com