BVD

Designbyrån BVD bjuder på smygtitt

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2012 12:00 CEST

Idag smyglanserar vi vår nya hemsida och grafiska profil. Många timmar av diskussioner, slit och vägval har kantat processen mot nya BVD. Vi hanterar vår utveckling stegvis och smyglanserar nyheter för utvärdering i våra nätverk av designers, kunder och andra samarbetspartners. På www.bvd.se finns en fin liten film vi gjort om vår nya hemsida, dess design och framförallt smarta bakomliggande användarfunktioner.

Anledningen till att vi nu lanserar en ny identitet och hemsida är enkel. Ett uppdaterat företag kräver en uppdaterad identitet. BVD har ny VD, ny styrelseordförande, ny ägarsammansättning, utvecklad grundfilosofi, utvecklad affär vilket kräver en identitet som motsvarar våra ambitioner och utstrålar vår kvalitet i alla delar. Nu har vi en distinkt logotyp med rena och geometriska former. En ordbild som skiljer ut sig, som är enklare att applicera och komma ihåg. Nu låter vi sommaren agera testperiod och i höst rullas vårt nya BVD ut.

BVD är en design- och varumärkesbyrå som arbetar med strategiska designuppdrag för både små och stora företag, okända som världskända, tjänste- som varuproducerande. Vi ser design främst som ett strategiskt
marknadsföringsverktyg och vet att ett framgångsrikt projekt kräver inte bara exceptionellt hög kreativitet, utan också djupgående kunskap om marknadsförhållanden, affärsfokus och insiktsfull analys. Genom åren har vi genomfört en mängd framgångsrika designprojekt för ledande globala varumärken med konkreta och mätbara resultat.