David Carlson

Designentreprenören David Carlson efterfrågad föreläsare internationellt

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 09:21 CET

Designentreprenören David Carlson, grundare av David Design, David Report, Designboost och Carlson Ahnell, är en efterfrågad föreläsare runt om i världen. I höst är han inbjuden att prata om trender inom design, hållbarhet och stadsutveckling i bl a Taiwan, Frankrike och Chile.

På den internationella designkonferensen ICCCD 2010 (International Conference on Culture and Creativity Development) i Tapei, Taiwan föreläser David Carlson om vikten att utveckla framtidens städer utifrån ett humanistiskt perspektiv. Titeln på föredraget är "A wiser urban life". http://www.icccd2010.org

Industrial Design Summit 2010 är en konferens i Cannes, Frankrike som lockar några av världens ledande designchefer från företag som Fiat, Unilever, Electrolux, Tupperware och Vertu. David Carlson kommer att leda denna konferens i sin roll som moderator. http://www.industrialdesignsummit.com

På Bienal de Diseño Chile i Santiago, Chile är David Carlson inbjuden som "keynote speaker" och kommer att prata om trender inom design utifrån ett holistiskt hållbarhetsperspektiv. http://www.facebook.com/pages/Bienal-de-Diseno-Chile/123346764386364

– Det är mycket spännande att få möjlighet att åka runt i världen och prata om ämnen som ligger mig varmt om hjärtat, säger David Carlson. Design håller på att gå från en möjlighet till ett problem. Det är av högsta vikt att alla som arbetar med design på ett eller annat sätt börjar fokusera på att medverka till bättre istället för bara mer design.

För vidare information:

David Carlson, 070-7982897, david(at)david(punkt)se, http://www.david.se

Kort om David Carlson:

-Grundade designföretaget David Design 1988. Lämnade företaget 2006. (http://www.daviddesign.se)
-Grundare av trendrapporten David Report som fokuserar på trender inom design, kultur och affärsliv med ca 50.000 läsare i månaden. (http://www.davidreport.se)
-Grundare av kunskapsföretaget Designboost som arbetar med visionen "sharing design knowledge" och genomför olika event i Sverige och utomlands. (http://www.designboost.se)
-Grundare av livsstilsbutiken Carlson Ahnell som nyligen blev utnämnd av The Observer som en av världen tio bästa butiker. (http://www.carlsonahnell.se)
-Spelar gitarr i rockbandet The Happy Four som precis spelar in nytt album med Cardigans-producenten Tore Johansson. (http://www.myspace.com/thehappy4)
-Ordförande i Falsterbonäsets naturvårdsförening. Arrangerar via denna föreningen bl a eventet Rosor på falsterbonäset. Föreläser om rosor och själfull trädgårdsodling. (http://www.falsterbonaset.se)