Plezuro

Designern Andrea Gruvmalm gästar Plezuro

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 20:24 CEST

För dig som gillade Andrea G Designs vår/sommar kollektion lanserar nu varumärket sin första höst/vinter kollektion. Den nya kollektionen återspeglar ”24 hour dress” konceptet med klänningar som du kan ha både till vardags och till fest beroende på hur du stylar dem. Designern Andrea Gruvmalm vill att klänningarna ska lyfta fram varje persons personlighet och värderingar. Varumärket står för kvalité, hållbarhet och etiskt mode.

Höstens kollektion består av tre olika klänningsmodeller, 1965 - Suede Feeling, Mad Men – Winter Feeling och Upper East Side – Suede Feeling. Kollektionen är precis som tidigare inspirerad av Andreas tid i New York, därav de amerikanska namnen. Även inslag av Andreas rötter finns med i kollektionen i form av dalainspirerade broderier på Mad Men klänningen. Färgtonerna går i svart, vinrött och beigt. Tygerna som använts i denna kollektion är av bra kvalité, speciellt tyget i mockaimitation som är mycket omtyckt.

I höst så kommer Andrea G Design också att satsa på den amerikanska marknaden med bas i New York. ”Det ska bli spännande att se hur amerikanarna tar emot varumärket” säger Andrea själv. Vi ser fram emot många fler fina kollektioner från Andrea G Design.

Den 11 oktober gästar Andrea butiken Plezuro i Stockholm och med sig har hon hela den nya kollektionen. Kunderna bjuds på något gott att äta och dricka och förmånliga priser på kollektionen.

Plats: Plezuro, Rörstrandsgatan 28 Stockholm
Datum/tid: 11 oktober kl 18-20
Mer info: www.andreagdesign.se och www.plezuro.se

Den lilla butiken Plezuro på Rörstrandsgatan är en av Stockholms mest omtalade oberoende butiker och befinner sig i framkant när det kommer till att mixa mode, musik, konst och livsstil. I butiken blandas oetablerade märken med ett handplockat vintagesortiment. Allt i en unik upplaga. Plezuro har beskrivits som "like a sweet raisin in the cake" (daysinsweden.com) och "ett litet guldkorn som man gärna återkommer till när man väl hittat den" (whatsupsthlm.se).

Butikens ägare, Johanna Westin, har sedan starten för snart fyra år sedan frekvent ordnat vernissager, teater, spelningar och tävlingar, såsom Plezuro Illustration Challange och gästspel med bland andra Anna Järvinen. Stylister och press välkomnas att låna varor ur butiken. www.plezuro.se