Easyart

Världskonst i vardagsrummet - så fixar du det enkelt & billigt

Pressmeddelande  •  2012-03-19 10:21 CET

Många av världens mest uppskattade konstverk har enbart funnits tillgängliga på museum eller för ett fåtal som har möjligheten att investera i dessa verk. Men idag behöver man varken vara konsthandlare eller ha miljoner på banken för att kunna njuta av en Picasso eller Warhol i ditt eget vardagsrum.

På Easyart kan man välja och vraka bland konstmotiv i de flesta genrer och kategorier från hela världen, där man finner gamla mästerverk såväl som nya talanger från blott 75 kronor.

"Vårt mål är att erbjuda möjligheten för alla att på ett enkelt sätt kunna köpa och njuta av sina favorittavlor i sitt hem, oberoende av plånboksstorlek", säger Stéphanie Olsson, Sverigechef för Easyart.se.

Många skräms av tanken att gå in på ett galleri, där man ibland kan känna sig uttittad och påprackad. På nätet kan man titta runt i lugn och ro och välja sina motiv utan press. "Det blir allt vanligare att blanda oljemålningar med t.ex. popkonst-tryck eller fotokonst." säger hon. "Det kan jämföras med modevärlden, där kändisar och kungligheter idag gärna mixar exempelvis Chanel med Topshop."

För samlaren finns också ett stort utbud signerade och numrerade litografier och screentryck i begränsade upplagor att välja bland på Easyart. Populärast är dock så kallade "Print on demand" vilket innebär att man väljer sitt motiv och sedan om man vill ha det på kvalitetspapper eller duk (canvas). I nästa steg väljer man vilken storlek man vill ha tavlan i; man skriver helt enkelt in måttet på ena sidan så räknas måtten på den andra sidan automatiskt ut. Vill man rama in, så finner man även ramerkstaden direkt på sajten, där man smidigt kan förhandsgranska sina tryck i olika trä-och metallramar, passepartouter och glas innan man bestämmer sig  - garanterat billigare än hos den lokala rammakaren. På så sätt kan man skräddarsy unika och hållbara tavlor med små medel på ett enkelt sätt.

Att köpa konst idag behöver, med andra ord, varken bli dyrt eller krångligt men kan fortfarande se fantastiskt ut på väggen.

Låt Vincent van Goghs Almond Branches In Bloom matcha din nya väggfärg eller bryt av en vit vägg.

Snygga och stilrena Picasso teckningar Head (serigrafi) , La sauterelle, 1907 samt Le pingouin, 1907

Inspireras av Andy Warhols repetitions-idé och sätt tre Warhol kor i rad.

Easyart.se Nordens ledande konstshop på nätet där man kan välja bland över 100.000 konsttryck, canvastavlor, posters, fotografier och litografier. Man finner allt från klassiska verk av berömda konstnärer till de senaste trenderna. Företaget grundades 1999 av konstälskare som en online outlet för att göra ett brett utbud konst överkomligt och tillgängligt för många.

Vi är vana vid att jobba med pressen och ställer gärna upp med högupplösta produktbilder och produktlån.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom