Designmäklarna i Norden AB

Designmäklarna lanserar nya mönster av formgivaren Hanna Karlzon

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2015 12:33 CET

Designmäklarna lanserar tre nya mönster med talangfulla illustratören och formgivaren Hanna Karlzon – WINTERSPRING och TRANA. ”Dessa nya retroinspirerade, detaljrika och finstämda mönster kompletterar hennes tidigare mönsterutbud i vår ”DesignM Collection”, berättar Anna Tedebring Thysell, Marknads- och produktkoordinator på Designmäklarna. ”Mönstren kommer till att börja med att finnas på tapeter som säljs i vår webbshop på www.designmaklarna.se och efter hand hos utvalda återförsäljare.”

Om Hanna Karlzon:

”Född och uppvuxen i norra Sverige har jag gått igenom livet med en penna i handen.

Jag har en konstlärarexamen från Umeå Universitet och i dag kör jag mitt eget illustrations- och designföretag på heltid. Min stil kan (kanske) beskrivas som en blandning mellan jugend, punkrock och en antydan av 70-talsdesign. Jag ritar allt för hand, penna och bläck är vad jag föredrar, och jag brukar färga mina illustrationer med hjälp av datorn.”

Designmäklarna starts collaboration with designer Hanna Karlzon

Designmäklarna launches three new designs by talented illustrator and designer Hanna Karlzon - WINTER, SPRINGand TRANA. "These new retro-inspired, detailed and delicate patterns complements her previous patterns in our "DesignM Collection", says Anna Tedebring Thysell, Marketing & Product Coordinator at Designmäklarna. “The designs will initially be available as wallpapers in our web shop at www.designmaklarna.se and gradually also through selected retailers.

About Hanna Karlzon:

”Born and raised in the north of Sweden I have gone through life with a pencil in my hand.

I have an art teacher degree from Umeå University and today I run my own illustration & design business, fulltime. My style can (maybe) be described is a mix between art nouveau, punk rock and a hint of 70's design. I draw everything by hand, pen and ink is what I prefer, and I usually color my illustrations using my computer.”

Frågor/Questions:

Anna Tedebring Thysell, anna@designm.se, tel. 090-362 90

Hanna Karlzon, kattching@gmail.com, tel. 070-296 58 50

Designmäklarna startade 2005 i Holmsund strax utanför Umeå som en möbelagentur men hjälper numera både företag och privatpersoner med inredning, belysning, textil, ljuddämpning och ljusavskärmning. Designmäklarna har också en egen svensktillverkad designkollektion av hög kvalitet - "DesignM Collection" - med mönster av svenska formgivare och tillverkad i Sverige. www.designmaklarna.se