Plus Function AB

Designstolen som får dig att landa i nuet

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2014 17:15 CEST

Feel Now

Feel Now är en unik stol med endast två stolsben, där de frånvarande benen utgörs av dina egna. Genom att slappna av i stolen finner du snabbt balans och stabilitet. Du sitter aldrig statiskt i Feel Now då stolen följer kroppens rörelser vilket gör den skonsam för ryggen och bekväm att sitta i under flera timmar.

Designern Jimmi Brunstorp, Plus Function, inspirerades av Yoga när han skapade den nydanande stolen och utgick även från sitt stora intresse för människor och deras beteende.

Så här beskriver Jimmi Feel Now:

”Jag har skapat en lätt anspänning du kan använda för att finna den medvetna närvaron. Med det aktiva sittandet stimulerar du ryggmuskulaturen, bålen, benen, blodcirkulationen, samt balans och kroppskontroll.”

Stolens undersida har två specialgjorda gummiskydd på kanterna för att kunna hänga på ett bord utan att skada det. Samma gummi har använts till stolsbenen för att ge friktion och stabilitet. Gummiskyddet är av Plus Function speciellt framtaget för att ge ett stabilt fäste på golvet och inte lämna märken på vare sig golv eller bord, samt vara mycket motståndskraftigt mot slitage, ålder och temperaturskillnader.

Feel Now är 84 cm hög och har ett djup på 35,5 cm. Stolen tillverkas i två utföranden: vitmålad högblank skandinavisk bok eller vitpigmenterad mattlackad skandinavisk ask.

Pris Feel Now 3,500 SEK

Högupplösta bilder hittar ni här: http://www.plusfunction.com/press/bilder

För ytterligare information vänligen kontakta:

Mattias Envall
mattias.envall@plusfunction.com

Plus Function är ett skandinaviskt designföretag med utveckling och produktion i Stockholm, med brinnande passion för att modernisera dagens rum och miljöer. Med multifunktionella design- och inredningsprodukter levererar vi nyskapande lösningar för specifika behov och en kreativare omgivning.