BoomTown

Despotz Records kontrakterar LCTRISC

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2010 14:14 CET

LCTRISC kallar sin musik för ”maximal”, vilket förklaras med: ”en galen fusion av dansmusik och garageslammer. Sönderklippta gitarriff i symbios med billiga trumsamplingar och midisynthar….och så en bananshaker.”

Lenny och Leslie utgör duon LCTRISC och har hittat sitt eget sätt att väva ihop electronica med rockkänsla, lekfull galenskap, klistriga melodislingor och tunga beats.

"Det var tack vare våra vänner i The Deer Tracks och Twiggy Frostbite som vi kom i kontakt med Despotz Records. Vi hade en positiv bild sedan innan och kände att ett samarbete med Despotz skulle passa oss bra. Vi uppfattar Despotz som ett modernt och medvetet skivbolag. Vi uppskattar att bygga upp en god relation i ett tidigt skede och ha någon att bolla idéer med. Vi vill jobba med Despotz för att de är öppensinnade och vana att arbeta med artister som gör sin egen grej." säger LCTRISC.

”Duon LCTRISC är en fusion av tunga elektroniska beats varvat med rockiga hooks. Lägg sedan till två galna norrlänningar  och du har ett framgångsrecept. Framtiden ser ljus ut.” säger Ömer Akay på Despotz Records.

___________________________________________________________

BoomTown är ett rock / popmusik-projekt i Borlänge, Dalarna med fokus på
utbildning, nätverk & näringsliv.