Addtruly AB

Destination Compensation kammade hem två priser i Almis pitchtävling

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2015 15:51 CEST

Igår onsdag 5 augusti, kammade Destination Compensation hem två priser i två olika pitchtävlingar som hölls i Lysekil: Almis pitchtävling samt Almis och Västsvenska Turistrådes pitchtävling "Pitcha din idé inom besöksnäringen".

De två pitchtävlingarna hölls parallellt i Havsbadsparken i Lysekil i samband med Lysekil Women´s Match. Tävlingen var öppen för tävlande med allmänna idéer och en speciell kategori för idéer inom besöksnäringen.

Varje idé pitchades för en jury under max 5 minuter och därefter fick varje tävlande ytterligare 4 minuter på sig för att besvara juryns frågor.

Sammanlagt pitchades 11 idéer och av dessa valdes 5 finalister i Almis pitchtävling - idéer som fick pitchas ännu en gång för juryn. I Västsvenska Turistrådets pitchtävling fanns 5 tävlande som fick en chans att imponera på juryn.

Destination Compensation lyckades kamma hem två priser:

Andra plats i Almis pitchtävling och första plats i Svenska Västrådets pitchtävling!

Almis motivering för andra pris löd: "En idé som förenklar processen för konsumenter att skänka till välgörande ändamål som dessutom är kopplat till de produkter man köper".

- Känns jättebra att ha fått en bekräftelse från två stora aktörer som Almi och Turistrådet, säger Anna Urombi, medgrundare till bolaget. Vinstpengarna från de två tävlingarna kommer att användas till att utveckla konceptet vidare.

Destination Compensation är ett Göteborgsbaserat start-up bolag som utvecklar en tjänst för webbutiker och researrangörer online som vill sälja mer genom att ge sina kunder meningsfulla shoppingupplevelser. Vi gör det möjligt för konsumenten att i samband med sitt köp online skänka pengar till lokalt förankrade småskaliga gräsrotsprojekt som på något sätt relaterar till den köpta produkten.