Allied Telesis Sverige

Destination Gotland uppgraderar till Allied Telesis

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 09:15 CET

Allied Telesis, en erkänd innovatör av smart teknologi för en IT-driven värld och Allied Telesis 3-Star Partner BRS Networks, har under 2015 assisterat Destination Gotland med en större nätverksuppgradering, vilket omfattat allt från avancerad nätdesign till anpassning av funktions-användning.

Destination Gotlands nätverk ombord på fartygen används för ett flertal applikationer: internt nätverk för personal och besättning, nätverk för trådlösa accesspunkter samt nätverk för diverse verksamhetsfunktioner. Så många som 1 500 personer ska samtidigt kunna använda tjänster såsom interna applikationer, internetaccess, streamade tjänster med mera.

Bakgrunden till projektet var att nätverken ombord på fartygen var omoderna och behövde lyftas avseende prestanda och funktionalitet. Destination Gotland valde efter utvärdering att byta ut det tidigare använda fabrikatet och i stället använda Allied Telesis produkter.

Några av huvudorsakerna var att Allied Telesis produkter erbjöd en funktionalitet och driftssäkerhet som tidigare varit svåra att uppnå till en rimlig kostnad. Allied Telesis smidighet i att hantera service och support var också avgörande. Allied Telesis och BRS Networks gedigna referenslista stärkte ytterligare beslutet, och projektet rullade igång.

Med installationer på samtliga fartyg och även i Destination Gotlands hotellverksamhet har nu systemet visat sig leverera den stabilitet och funktionalitet Destination Gotland efterfrågat och Pehr Bolin, Driftschef för IT-avdelningen är mycket nöjd och säger:

”Allied Telesis har visat sig vara precis så bra i skarp drift som deras partner BRS Networks försäkrade oss om. Att produkterna har dubbla kraftaggregat och är stackningsbara har starkt bidragit till en driftssäker lösning, något som är direkt avgörande för att vi ska kunna ge våra passagerare och kunder en säker och tillfredsställande upplevelse.”

För mer information, kontakta:

Andreas Wadensten

E-post: andreas.wadensten@time.se

Om Allied Telesis

Allied Telesis grundades i Japan 1987 och är en ledande leverantör av nätverksinfrastruktur och flexibla, interoperabla nätverkslösningar.
Företaget tillhandahåller pålitliga nätverkslösningar för video, röst och data till kunder på många olika marknader, bland annat offentlig förvaltning, sjukvård, försvar, utbildning, detaljhandel, hotell och internetoperatörer. Allied Telesis arbetar hela tiden för att förnya hur tjänster och tillämpningar levereras och hanteras, vilket leder till ökat värde och minskade driftkostnader.

Besök oss online på alliedtelesis.eu