Savor Media AB

Destinationsmagasin om Sverige på ryska gör succé

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 14:07 CET

I december lanserade Savor Media Sweden Selected, ett destinationsmagasin om Sverige på ryska för ryska besökare. Trots en upplaga på 15 000 exemplar och en planerad distribution under ett år har magasinet gjort en sådan succé att Savor Media nu planerar ytterligare en utgåva för sommaren 2011. Magasinet på 120 sidor omfattar främst information om Stockholm, Göteborg, Malmö och Åre.

Gruppen med köpstarka ryska turister och affärsresenärer är en snabbt växande målgrupp för den svenska besöksnäringen och det finns inte särskilt mycket informationsmaterial för denna grupp. Våra samarbetspartners konstaterar att magasinet är otroligt uppskattat.

Lena Marie Jansson på Åres Turistbyrå berättar att ”de ryska gästerna är väldigt tacksamma att få magasinet och vi har en strykande åtgång”.

Lotta Andersson på Stockholm Visitors Board fortsätter; ”Ryska besökare blir allt viktigare för Stockholm. Sweden Selected lockar en intressant målgrupp av ryska besökare att upptäcka och uppleva det goda livet i Stockholm”.

”Det är alltid svårt att bedöma mottagandet av en helt ny publikation trots att vi verkligen har försökt göra vår hemläxa. Det här mottagandet överträffar alla förväntningar och har skapat en efterfrågan på ytterligare en utgåva som vi planerar till sommaren 2011”, avslutar Birgitta Ossmyr, Försäljningschef Savor Media.

För mer information om Savor Media och Sweden Selected, kontakta;

Birgitta Ossmyr, Marknadschef på 070-651 39 48, birgitta.ossmyr@savormedia.se

Savor Media AB (tidigare Turistkonsulterna AB) är ett medieföretag som arbetar inom besöksnäringen. Vi skapar kommunikation riktad till köpstarka turister samt affärsresenärer. Savor Media erbjuder utveckling av nya produkter, grafisk design, tryckproduktion och distribution. Savor Media står bakom ett stort antal publikationer i samarbete med flera av Sveriges bästa hotell och andra viktiga aktörer inom besöksnäringen. Bland våra produkter ingår prisbelönta hotellboken ”Savor Stockholm”, Sveriges i särklass mest exklusiva inspirationsbok för turister och affärsresenärer. Savor Media vill förmedla en smak av det bästa till besökaren när det gäller upplevelser, mat, boende och shopping. För mer information besök www.savormedia.se.