Communicare

Vi grillar politikerna!

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 11:04 CEST

Lunchseminarium med politikerutfrågning!

Svenskt Näringsliv, Örebro Studentkår och Communicare vet att alla människor, äldre som unga, kan lyckas med det hon vill. För att öka möjligheterna att hitta och nå sina drömmar arbetar vi aktivt med att ge unga verktygen som krävs för att göra just detta. Ett av dessa verktyg är att ta sin möjlighet att påverka samhällets utveckling via våra allmänna val.

Vi bjuder därför in till ”Jobbgrillen Örebro” med ungdomsrepresentanter från olika riksdagspartier. I Jobbgrillen grillas politiker i ämnen såsom arbetsmarknad, entreprenörskap, miljö, skola och utbildning, EU och andra aktuella ämnen av en jury bestående av unga entreprenörer.

Under eventet kommer vi även bjuda på enkel lunch i samband med debatten som även kommer att kunna ses på vår hemsida www.minattityd.se genom våra Bambuser-sändningar! Är du intresserad av att vara med och påverka? Ställ dina frågor till politikerna genom Twitter – använd #jobbgrillen!

Medverkande:

www.communicare.nu
Robert Falkén, Svenskt Näringsliv, 070-214 39 20
www.svensktnaringsliv.se

Communicare är en non-profit ungdomsorganisation som arbetar för att unga människor skall göra det de vill. Organisationen jobbar med att stimulera entreprenörskap, handlingskraft och motivation hos unga kvinnor och män.

Communicare använder begreppet "ungt entreprenörskap" för det som unga människor behöver för att finna sin alldeles egna väg till vuxenliv, försörjning och delaktighet. Det handlar om makt över vardagen, makt över sitt egna liv, vilket är grogrunden för all tillväxt och demokrati. Vi vill förändra världen, en människa i taget.