Galleri Tapper-Popermajer

Det är nu det händer

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2010 11:58 CET

Det händer spännande saker - NU! Företagarföreningen i Teckomatorp och Kulturzon Teckomatorp arrangerar tillsammans med Bengt Backlund en dag med massor av konst och musik. Välkommen lördagen den 6e februari för att vädra dina synpunkter och engagera dig för framtiden.

Plats: Folkets hus på Centralgatan, Teckomatorp. Fritt inträde.
Ett enklare barnaktivitetsrum finns att tillgå.

14.00 Förhandsvisning av konstutställning med Friskaparna
14.30 Information och diskussion: Företagarföreningen i Teckomatorp
15.00 Information och diskussion: Kulturzon Teckomatorp - ett Leaderprojekt

Från ca kl 15.30 till långt in på kvällen:
Ett varierat musikprogram, mingel, mat och dryck

1. Stonetown, spelar rock - och eget material
2. Curl Alley String Band - bluegrass
3. Tangodans ledd av Ruben Marin – uppvisning
4. The Ducklings - experimentell rock, "idiotpop"
5. Drum Voice Union - jazzimprovisation
6. Svensson, Reuter & Egberth - jazz
7. Lera - jazz

Vi från Företagarföreningen och Kulturzon Teckomatorp finns på plats hela dagen för att prata med just dig. Du kan även lämna dina synpunkter i en skriftlig enkät och deltar då i utlottning av fina priser.

Välkomna!

www.teckomatorp.com                                                           www.kulturzon.se

________________________________

Galleri Tapper-Popermajer, located in the dynamic Swedish-Danish Øresund region and a member of the Swedish Gallery Association, has emerged as one of the most respected and trusted contemporary-art galleries.

With its distinct international profile, Galleri Tapper-Popermajer represents some of the finest talents in contemporary art. The comprehensive exhibition range includes sculpture, painting, photography, graphics, as well as other forms of artistic expression. The permanent collections of the gallery are complemented by several large exhibitions every year, offering gallery clients the most exciting art experiences.

Through active dialogue with private clients who seek investments and collector's items, to companies wishing to convey a distinct message through their display of fine-art objects, the gallery has built a strong reputation.

www.tapper-popermajer.com