münchmedia – kryddor och delikatesser

Ekologiska kryddor för det amerikanska köket

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2012 23:00 CEST

Multikulti – det är Amerika, den ofantliga kontinenten mellan kanadensiska Kap Columbia i norr och chilenska Kap Horn bjuder på paradisiska köksnjutningar, kulinariska lyckoträffar: Urinvånarna och invandrarna, rika mattraditioner och en överväldigande rikedom på natur. Konrad Geiger som tillbringat sin uppväxt i USA har satt samman en ekologisk gourmetresa som går genom hans hemkontinent. Rötterna finns i det franskinspirerade Cajunköket i sydstaterna och de kritvita stränderna i Västindien och vidare söderut i riktning Mexiko, där gudarnas gåva kakaon omhuldas. I det milsvida argentinska landskapet slutar resan kring en äkta Gaucho-lägereld.

Caesar Salad

Salladskrydda till den amerikanska salladsklassikern med ursprung från italienska invandrare och chefkocken Cesare Cardini.

Tango Spice

Argentinsk steakkrydda för nötkött, lamm- och griskött. Kryddrub för stekar och grillat.

Salsa Xocolatl

Blandning för Mexicos berömda festfina sås Mole med en säregen kombination av pikant styrka och choklad. Till stekar och kyckling.

Cajun Spices

Blandning för det franskinspirerade Cajunköket från USA:s sydstater. Till grillade och stekta rätter.

Mapuche fire

Kryddblandning för BBQ och ugnsrätter. Passar fint till kötträtter, krämiga soppor och bönrätter. Med inspiration från en traditionell krydda vanlig hos de sydamerikanska Mapuche-indianerna.

Karibiens skatter

Kryddblandning för scampi, räkor och fiskfiléer. Fruktigt stark kryddrub för det karibiska köket.

Importör: münchmedia, 0709 385553. E-post: herbaria@munchmedia.se

Vi kryddar ditt varumärke! Med en skräddarsydd bok som speglar ditt företag, med läckra receptvykort – TastyCards och med Herbarias ekologiska kryddor från världens kök.