PAN Vision AB

Det bästa med Johan Glans - det bleka hotet. På dvd 30/11!

Press Release   •   Nov 07, 2011 08:00 CET

DET BÄSTA MED JOHAN GLANS: DET BLEKA HOTET

På DVD 30 november!

Det bästa och det värsta med Johan Glans.

En av Sveriges roligaste komiker ger sig nu på allvar in i en episk kamp för att upprätthålla god humor i galaxen.

Redan som liten palt hemma i Eslöv kunde man ana att Johan Glans skulle välja en egen väg.

Från schackspelande pojke och ämnesexpert på James Bond i SVT:s Kvitt eller Dubbelt girade han så småningom in på humorns bana och den kursen håller han sedan dess, som en av de starkast lysande stjärnorna på komikerhimlen.

Han har medverkat i mängder av TV-program och föreställningar, t ex Kvarteret Skatan, Hjälp, Parlamentet och Morgonsoffan, han gjorde stor succé med den turnérande föreställningen World Tour of Skåne och som programledare för Guldbaggegalan. Lägg till otaliga standup-gig runt landet.  2011 går i överljudsfart; Johan medverkar med stor framgång i musikalen Monty Python's Spamalot;  han har belönats med Karamelodiktstipendiet, sommarturnérat med Sunny Standup och spelat in filmversionen av den omåttligt populära humorserien Kvarteret Skatan

Och nu har han sammanfogat denna första samlings-dvd i eget namn, med utvalda godbitar från hela glansperioden -  från ungdomliga synder till nutida storverk.

Ju mer Johan Glans man får desto roligare blir det - må skrattet vara med er!

DVD:n innehåller bl a klipp ur; Kvarteret Skatan, Hjälp, Morgonsoffan, Fredag hela veckan, Parlamentet, World Tour of Skåne och Roast.

EXTRA!  Exklusiva förhandsglimtar från kommande filmen Kvarteret Skatan,  samt klipp ur ungdomens synders arkiv, t ex Kvitt eller dubbelt, The båttom is nådd, Räkfrossa, Extra Allt och Släng dig i Brunnen, plus ståuppar från Big Comedy, Ultimate Comedy, RAW, m fl.

Se trailer här

Läs mer om Johan Glans:

Facebooksida:

Produktionsinfo DVD:

DVD 1 disc. Speltid ca 1 tim 40 min. Prod.år 2011. Kategori: Komedi.

Högupplöst material finns på PAN Visions hemsida

(användarnamn press, lösen media)

För ytterligare information kontakta pressansvarig Karin Larsdotter på Quicksand PR,

070-564 02 09, karin@quicksandpr.com

Om PAN Vision

PAN Vision är ett av de ledande bolagen inom hemunderhållning i Norden och i de baltiska länderna. Bolaget ger ut och distribuerar spel och film samt hårdvaruenheter, har 100 anställda, kontor i alla nordiska och baltiska länder och huvudkontor i Stockholm.