Folkpartiet Liberalerna Västra Götalandsregionen

Det behövs en mellanvårdsform inom psykiatrin

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2010 11:23 CEST

Pressmeddelande från Folkpartiet Liberalerna i Västra Götalandsregionen

Folkpartiets toppkandidater till regionfullmäktige från Södra Älvsborg, Patric Cerny och Perallan Orrbeck, genomförde på onsdagen studiebesök på Brämhults vårdcentral, Vuxenpsykiatrin på Södra Älvsborgs sjukhus Borås och Hulta familjecentrum.

- Det behövs en mellanvårdsform inom psykiatrin där regionen och kommunen samverkar kring avlastningsplatser, säger Patric Cerny efter besöket på Vuxenpsykiatrin

På Brämhults vårdcentral, som drivs av Praktikertjänst, konstaterade avdelningsföreståndare Eva Svensson att vårdvalet VG Primärvård fungerar mycket bra och att vårdcentralens patienter uppskattar valfriheten.

- Vårdvalet har blivit en succé och nu ska vi gå vidare och utveckla systemet så att patienten också ska kunna välja en fast läkarkontakt, säger Perallan Orrbeck med anledning av besöket.

För mer information besök
www.folkpartiet.se/vgregion