Kalkyla

Det finns mängder med skickliga, stolta och prisvärda hantverkare - men hur hittar man dem?

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2010 07:51 CEST

När du som kund vill komma i kontakt med seriösa hantverkare inför ditt projekt  tex "Renovering badrum" så behöver du bara fylla i en förfrågan så sköter Kalkyla resten.

Det är inte alltid så lätt att hitta en hantverkare när man behöver en. Ännu svårare är det förstås att bedöma om det är en seriös entreprenör. Nu har det börjat dyka upp sajter där kund och hantverkare kan hitta varandra dock tar ingen av dessa sajter ansvar för oseriösa hantverkare.

Det berättas otaliga skräckhistorier om hantverkare som inte kommer när de lovat, som gör slarviga jobb, och lämnar höga fakturor.

Hantverkarna å sin sida har lika många historier om kunder som inte kan bestämma sig, som tror att de är hantverkarens enda kund och att allt ska gå blixtsnabbt. I skärningspunkten mellan hantverkaren och privatkunden finns utrymme för många konflikter. Vad slutnotan hamnar på beror inte alltid enbart på vad själva jobbet kostar utan hur tydlig kund och hantverkare varit om vad som skall göras.

Om ett svartjobb har blivit fel och hantverkaren nekar till att överhuvudtaget ha utfört det, kan det vara oerhört svårt att få rätt, får kunden en fuktskada, kan försäkringsersättningen i villahemförsäkringen nedsättas helt eller delvis.

Det finns ett flertal olika sajter som sysslar med att förmedla affärskontakter mellan hantverkare och deras kunder. Oftast går man in som kund och lämnar en uppdragsförfrågan. Entreprenörerna kan sedan gå in och lämna offert på ett jobb eller knyta kontakt för att visa att man är intresserad.

Kalkyla går steget längre och erbjuder både kunden och hantverkaren pris samt specificerade arbetsmoment för tex en badrumsrenovering.

Anlita en hantverkare via www.kalkyla.se - så slipper du dyra misstag

Tfn: 076 795 47 85
E-post: info@kalkyla.se

www.kalkyla.se

Det ska vara tryggt, tydligt och enkelt att renovera.
På Kalkyla får Ni en enkel och tydlig kalkyl över arbetskostnaden för er badrumsrenovering.

Priset för att renovera badrum varierar kraftigt.
Vi erbjuder er tre alternativ för att få en prisbild av arbetskostnaden för er badrumsrenovering.

1. Gratis förmedlingstjänst för badrumsoffert

Lämna kontaktuppgifter och beskrivning på vad som skall renoveras i ert badrum, vi förmedlar därefter kontakt till seriösa hantverkare. Denna tjänst är gratis.

2. Gör en egen badrumskalkyl

Genom att fylla i dina uppgifter i vår kalkylmall, levererar vi omgående ett svar. Ni får en detaljerad beskrivning av hantverkarens arbetsmoment och arbetskostnader. Denna tjänst kostar 270 kr.

3. Din badrumkalkyl och hantverkskontakt

(Som punkt 2) Här väljer ni om ni vill bli kontaktad av en hantverkare som har er kalkyl som ett offertunderlag. Därefter erhåller ni en offert på badrum.

Med Kalkyla.se undviker Ni att få en kalldusch när
hantverkarens faktura