Byggofferta

Det finns mängder med skickliga, stolta och prisvärda hantverkare - men hur hittar man dem?

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 14:56 CET

Och var hittar man dom?

När kunden vill komma i kontakt med seriösa hantverkare inför sitt projekt tex vid en "Renovering badrum" så behöver kunden bara fylla i en förfrågan så sköter Byggofferta resten.

Det är inte alltid så lätt att hitta en hantverkare när man behöver en. Ännu svårare är det förstås att bedöma om det är en seriös entreprenör. Nu har det börjat dyka upp sajter där kund och hantverkare kan hitta varandra dock tar ingen av dessa sajter ansvar för oseriösa hantverkare.

Det berättas otaliga skräckhistorier om hantverkare som inte kommer när de lovat, som gör slarviga jobb, och lämnar höga fakturor.

Hantverkarna å sin sida har lika många historier om kunder som inte kan bestämma sig, som tror att de är hantverkarens enda kund och att allt ska gå blixtsnabbt. I skärningspunkten mellan hantverkaren och privatkunden finns utrymme för många konflikter. Vad slutnotan hamnar på beror inte alltid enbart på vad själva jobbet kostar utan hur tydlig kund och hantverkare varit om vad som skall göras.

Om ett svartjobb har blivit fel och hantverkaren nekar till att överhuvudtaget ha utfört det, kan det vara oerhört svårt att få rätt, får kunden en fuktskada, kan försäkringsersättningen i villahemförsäkringen nedsättas helt eller delvis.

Det finns ett flertal olika sajter som sysslar med att förmedla affärskontakter mellan hantverkare och deras kunder. Oftast går man in som kund och lämnar en uppdragsförfrågan. Hantverkaren kan sedan gå in och lämna offert på ett jobb eller knyta kontakt för att visa att man är intresserad.

Byggofferta går steget längre och erbjuder både kunden och hantverkaren pris samt specificerade arbetsmoment för tex en badrumsrenovering, besiktningsman, forum och support vid byggfrågor samt förmedling av advokatstöd

Anlita en hantverkare via www.byggofferta.se - så slipper du dyra misstag

Tfn: 070 714 50 02
E-post: info@byggofferta.se

www.byggofferta.se

Välkommen till Byggofferta!

Med vår kunskap och organisation gör vi det enkelt och tryggt för kunderna att renovera eller bygga till.

Vi har ALLT samlat på ett ställe såsom kostnadsförslag, renoveringskalkyl, besiktningsman, diskussions forum , telefonsupport i byggfrågor och juridik vid ev tvist mellan hantverkaren och kunden Vi vet att det underlättar dialogen med entreprenören när kund har en utarbetad kalkyl och en tydlig arbetsbeskrivning.