Nobelmuseet AB

MER PÅ STAN/BLANDAT
SAMTAL - Möten med Nobelpristagare
7 oktober kl. 18.00–19.00

Hur är det att träffa en livslevande Nobelpristagare? Kvällens gäster delar med sig av sina minnen och erfarenheter. Fri entré kl 17-20

Boka plats på: bokning@nobelmuseum.se eller 08-534 818 18 BARN

BARN
FAMILJEVISNING - Nobelpriset i vardagen
Lördag 11 & söndag 12 oktober kl 14

Följ med på en visning av utställning Nobelpriset: Idéer som förändrar världen om upptäckter som gjort ett avtryck i vår vardag.
Hur kopplas socker, telefon eller jeans till Nobelpriset? I verkstaden kan barnen undersöka ämnen som sänder ut ljus – fluorescerar.
Passar barn i åldern 6–11 år i sällskap med vuxen.

Om Nobelmuseet AB

På Nobelmuseet presenteras Nobelpristagarna och deras insatser, men även själva priset och Alfred Nobels arbete. Museets uppdrag är att vara framåtblickande, att fånga upp Nobelpristagarnas fortsatta arbete och den samtida forskningen inom Nobelprisrelaterade ämnesområden. Nobelmuseet är beläget i Börshuset i Gamla stan, Stockholm.

Besök gärna: http://www.nobelmuseum.se, @NobelMuseum på Twitter, www.facebook.com/NobelMuseum, www.youtube.com/NobelMuseum.

Nobelmuseet®, Nobelpriset® och Nobelmedaljen är varumärken som tillhör Nobelstiftelsen.

Friskrivning: Nobelmuseet AB är varken direkt eller indirekt engagerat i nomineringen eller valet av Nobelpristagare. Dessa förfaranden är strängt konfidentiella och regleras av de institutioner som delar ut Nobelpriset.