Svenska Bussbranschens Riksförbund

Det händer på ÖstgötaDagarna 1-2 september 2012

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 12:11 CET

Första helgen i september är det dags för ÖstgötaDagarna som är Östergötlands största årliga evenemang på landsbygden och har fler än 100 000 besökare. Vi berättar om vad som väntar den 1-2 september 2012.

Media är välkomna för mer information:

Plats: TUR-mässan i Göteborg, scenen vid Busstorget i Svenska Bussbranschens Riksförbunds monter E01:01

Tid: Torsdagen den 22 mars kl. 15.00

– Vi vill berätta om allt spännande som kommer att hända på årets Östgötadagar och samtidigt tipsa om en hel del annat som Östergötland har att erbjuda, säger Carina Nohrs, projektledare på Visit Östergötland.

ÖstgötaDagarna genomförs för tolfte året i rad. Det är en unik helg då landsbygdens aktörer håller öppet hus. Här kan alla som vill ta tillfället i akt att uppleva en bygd som sjuder av liv och rörelse, upptäcka smultronställen, unika platser och företag.

På TUR-mässan ger vi information om de 150-200 olika aktiviteter och besöksmål som finns att välja bland på ÖstgötaDagarna. Vi bjuder er även på en bit av det östgötska köket. Ta en bit ostkaka, ost och cider medan ni lyssnar på vad landsbygdens aktörer i Östergötland har att erbjuda. Alla ÖstgötaDagarnas aktiviteter kommer att samlas på en programkarta som är färdig i början av juni. Den innehåller fakta, öppettider och information om varje aktör och dess placering. Kartan visar att Östergötlands landsbygd är full av energi och aktiviteter och att man under en och samma helg kan ta del av detta varierade och kontrastrika utbud. Många av aktörerna är dessutom tillgängliga och har öppet året runt.

Programkartan kan beställas på Visit Östergötlands hemsida (se information nedan)

Välkomna!

Kontakt:

Visit Östergötland, Carina Nohrs

Drottninggatan 26, 602 24  Norrköping

carina.nohrs@ostsam.se

Läs mer om årets deltagare på www.visitostergotland.se/ostgotadagarna

ÖstgötaDagarna är Östergötlands årliga största evenemang på landsbygden. För tolfte året i rad håller landsbygden öppet hus första helgen i september. I år är det den 1-2 september som gäller. Företag, föreningar och organisationer som lever och verkar på den östgötska landsbygden öppnar samtidigt upp sina dörrar, gårdar och verksamheter för besökare. En unik blandning av aktiviteter, besöksmål och evenemang, som årligen lockar till sig runt 100.000 besökare. ÖstgötaDagarna genomförs i samarbete med Regionförbundet Östsam, Europeiska Jordbruksfonden, Östgötatrafiken, Östgöta Brandstodsbolag, LRF och Hushållningssällskapet.