Bergkvist Publishing AB

Det här är juryn för Årets Bonde 2020

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2020 12:20 CET

Nu är det klart vilka 9 personer som ska avgöra vilka primärproducenter i Sverige som är de mest hållbara och innovativa – och som därmed kan ta hem titeln Årets Bonde. Utvärderingen påbörjas nu i februari och avslutas på ett stort event i Malmö, den 26 oktober där hela livsmedelsbranschen är på plats.

Initiativtagaren Pär Bergkvist:

”Jag tycker att vi har en bra balans i juryn; både vad gäller ålder, genus, kompetens, erfarenhet och fokusområden. Vi har redan fått mängder av anmälningar från bönder i Sverige och fler strömmar in hela tiden. Det är skönt att ha juryn på plats, så att vi kan sätta igång!”

Juryn för Årets Bonde 2020:

Adam Arnesson, Jannelunds Gård
​Pär Bergkvist, VD Bergkvist Publishing (grundare Årets Bonde)
​Peter Borring, fd Ordf LRF Östergötland
​Jonas Carlberg, Affärsområdeschef Lantbruk, KRAV
​Jeanette Elander, Ordf Sveriges Grisföretagare
​Linnéa Engström, Programdirektör MSC
​Anna Grundberg, Affärsområdeschef Lantbruk, HS Certifiering
​Anna Richert, Världsnaturfonden WWF
​Erik Stjerndahl, fd VD HIR Skåne, Borgeby Fältdagar

Bakom ÅRETS BONDE står Bergkvist Publishing AB och Världsnaturfonden WWF, tillsammans med följande partners: Sydgrönt, MSC, Svenskmärkning, HS Certifiering, KRAV, Skånemejerier, Martin & Servera, Pågen, Borgeby Fältdagar, Sysav, Malmö Stad och Event in Skåne.

Är du primärproducent och vill bedömas i Årets Bonde – ansök på www.aretsbonde.se
Delaktighet i Årets Bonde är kostnadsfritt.

För mer info om tävlingen, kontakta projektledare Malin Komaiszko: malin@bergkvistpublishing.se

Bergkvist Publishing är en gastronomisk kommunikationsbyrå som ger ut White Guide Junior, White Guide Senior, Årets Bonde och 360°Eat Guide samt magasinen Restaurangvärlden och Magasin Måltid. Företaget genomför även events som skapar nätverk och mötesplatser för aktörer inom den offentliga respektive privata gastronomin.