Webb24 Sverige

Hemside- och e-handelsverktyget Sida24 har lanserats

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2012 09:00 CEST

Sida24 är ett online-baserat hemsideverktyg som även inkluderar professionella funktioner för e-handel. Med Sida24 kan både företag och privatpersoner komma igång med en hemsida eller e-butik, alternativt en kombination.

Sida24 är ett nytt innovativt sätt att synas på Internet som inte kräver några som helst programmeringskunksaper och som ger användaren full kontroll, oavsett var i världen man befinner sig.

Vem som helst kan skapa en hemsida med Sida24

Det nya hemsideverktyget Sida24 innehåller funktioner som låter både privatpersoner och företag att synas på Internet med en professionell hemsida eller e-butik. Några förkunkskaper krävs inte. Trots detta går det att skapa en professionell hemsida som ligger helt i linje med en eventuellt redan befintlig grafisk profil genom att detaljanpassa de färdiga designmallar som tillhandahålls. För den entusiastiska användaren går det att skapa en helt egen design genom att utgå från en tom mall.

Innehåll, såsom text, bilder eller kontaktforumlär skapas enkelt genom att dra och släppa innehållet dit man vill ha det och inga ändringar syns på Internet förrän man väljer att publicera dem.

Ta betalt med kort- eller internetbank utan inlösenavtal

Med Sida24 kan man skapa en renodlad e-butik via funktionen som automatiskt skapar en e-butiksida och listar de produkter man skapat enligt ett kategoriträd.  För den som vill skapa en mer levande hemsida går det att enkelt placera köpknappar till produkter eller tjänster var som helst på hemsidan, t.ex. i direkt anslutning till andra texter eller bilder.

Genom en färdig integrering med Sveriges ledande leverantör av nätbetalningar, Payson, går det det att komma igån med kort- och internetbanksbetalning snabbt och enkelt. Allt som krävs är ett kostandsfritt konto hos Payson.

Vidare erbjuder verktyget funktioner såsom lagersaldo, produktvarianter (t.ex. storlek eller färg), kategorier, automatisk uträkning av fraktkostnad (beroende på vikt mm) och mycket annat.

Under ständig utveckling

Verktyget utvecklas fortlöpande och nya funktioner och förbättringar tillkommer hela tiden.

- Vi tillför ständigt nya funktioner och kommer att ha en nära dialog med våra användare för att skapa ett verktyg som kan tillgodose de flestas behov. Vi har även en onlinechatt som är bemannad större delen av arbetsdagen direkt på vår hemsida, säger Simon Krantz på Sida24

Prova gratis i 30 dagar - därefter Sveriges kanske mest förmånliga pris

Samtliga nya konton laddas med en gratis provperiod på 30 dagar. Därefter kan man välja att förlänga sitt abonnemang med en ny giltighetstid, valbara alternativ är 1 månad eller 1 år.

Tjänsten tillhandahålls i två olika abonnemangstyper; BAS och PLUS.

För den som planerar att sälja produkter rekommenderas PLUS, eftersom BAS har en begränsning på bl.a. maximalt 8 olika produkter, samt saknar stöd för produktvarianter.

Priset för BAS är 98 kr/månad, priset för PLUS är från 158 kr/månad.

Domännamn för 29 kronor under hela oktober

I samtliga våra abonnemang ingår en kostnadsfri Sida24-adress enligt principen vad-du-vill.sida24.se. När kontot är skapat går det utmärkt att ansluta eventuella domännamn som man redan äger, eller beställa ett eller flera nya .SE eller .COM-domännamn som automatiskt kopplas till hemsidan.

Under hela oktober slumpar vi bort .SE-domännamn för endast 29 kronor. Erbjudandet gäller obegränsat antal domännamn per konto.

Sida24 tillhandahåller ett innovativt online-baserat verktyg för både företag och privatpersoner som vill komma igång med hemsida eller e-butik. Vårt verktyg är under ständig utveckling och nya versioner släpps kontinuerligt med förbättringar och nya tillägg.