Amazing - Livsstil & Hälsa

Det lilla företaget med stora visioner – Amazing Livsstil & Hälsa & Aroma

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 17:30 CEST

När vi nu valt att starta en ny aromaterapeututbildning har vi kompletterat den med flera livsstilsämnen. Vi lägger en tredjedel av utbildningstiden på livsstilsämnen som bl.a. stress och stresshantering, mental träning, meditation, samtalsmetodik, sömn, motion för hälsan, självbild och målbildsträning.
Två tredjedelar av tiden utgörs av aromaterapiämnen bl.a. eteriska och vegetabiliska oljor, kemi, hudvård och massage. Utbildningen heter Livsstil & Aromaterapeut och ger certifiering som Aromaterapeut när man har kompletterat med basmedicin. Vår skola är godkänd av BKM – Branschrådet för komplementär medicin.

Vi tror starkt på att kombinera behandling och samtal. Som Livsstil & Aromaterapeut lär man sig både att behandla med aromaterapi, vanligast genom massage, och att vägleda genom samtal. Genom att komplettera behandling med samtal kan vi öka möjligheterna för klienten att hjälpa sig själv och klara av att genomföra livsstilförändringar som leder till bättre hälsa.

Vår personal har gott om utbildning med sig i bagaget och stor kompetens. Vi har under många år jobbat med människor inom friskvård, behandling, undervisning och med ledarskap.

Mål och vision för företaget är att vara del i ett globalt hälsoarbete för en sund och glädjefylld livsstil.

Linda Hedén

Amazing - Livsstil & Hälsa & Aroma - en väg till framtiden.