IT Suppliers Sweden AB

Det mest kostnadseffektiva sättet att hitta nya kunder!

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 16:02 CET

Stockholm, 9 februari 2011 - www.itsuppliers.se är en kombinerad marknads- och mötesplats för IT-företag och dess kunder. Via en gratis webbtjänst kan köpare på ett tids- och kostnadseffektivt sätt hitta värdefull information om IT-företags produkter och tjänster. Genom att göra det enkelt för köpare att komma i kontakt med IT-leverantörer har man på kort tid knutit ett stort antal aktörer inom IT-branschen till sin tjänst.

Designen och innehållet är resultatet av en marknadsundersökning. Undersökningen riktades framför allt mot små- och medelstora företag i Sverige. De bads beskriva sina behov och lista de frågor där det fram tills idag varit en svårighet att hitta svar. Dessa insikter har sedan stått till grund för att skapa ett informationsverktyg för köpare likväl en möjlighet för leverantörer att profilera sig och hitta nya kunder. Kort och gott, en lösning som samlar värdefull information på en och samma plats och som gör det enkelt att knyta samman köpare och säljare.

”-Syftet med www.itsuppliers.se är detsamma som framgångsrika Business to customer-webbtjänster man idag kan hitta inom t.ex. annons- fastighets- eller hantverkarbranschen. Vi ser att det finns ett behov från beslutsfattare att använda denna typ av tjänst inom business to business segmentet” säger Erik Johnsson VD på IT Suppliers Sweden AB.

För ytterligare information:

Besök: www.itsuppliers.se

eller kontakta

Gabriel Mutis, Marknadschef

gabriel.mutis@itsuppliers.se

IT Suppliers Sweden AB driver webbtjänsten www.itsuppliers.se som initierar affärer mellan IT-köpare och IT-företag. Tjänsten lanserades i oktober 2010 och har idag över 300 IT-företag anslutna inom 14 olika områden och har haft en konstant ökning av unika besökare.