Joomla! User Assocation Sweden

DET POPULÄRA ÖPPEN KÄLLKODS PUBLICERINGSVERKTYGET JOOMLA! FÅR NU ÄNTLIGEN EN SVENSK ANVÄNDARFÖRENING!

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2008 11:20 CEST

Om Joomlaföreningen Sverige
Joomlaföreningen Sverige bildades 2008 på uppdrag av deltagarnapå Joomladay Sweden 2007. Joomlaföreningen Sverige ingår i Open Source Matters program för erkända Joomla! Users Groups och som består av grupper och föreningar runt om i världen somverkar för att sprida kunskap och socialt utbyte mellan användarna.

Föreningens syfte är att:

• främja intresse av och verka för ökade kunskaper och medvetenhet om främst Joomla! men även annan fri och öppen programvara.
  • verka för ökad social samvaro och utbyte av erfarenheter mellan användare och utvecklare.
  • verka för en aktiv svensk community och tillvarata de intressen som svenska joomla-användare har.
  • arrangera aktiviteter, t.ex. JoomlaDay (www.joomladay.se)

Varför bli medlem?

• Du stödjer föreningens arbete att sprida Joomla! i Sverige
  • Du håller dig uppdaterad genom tillgång till föreningens hemsida
  • Du får rabatt på de Joomla!dagar som föreningen anordnar
  • Du får delta vid föreningens årsmöte under trevliga former med chans att träffa "Joomlaiter" från hela landet

Besök www.joomlaforeningen.se och bli medlem för 100 kr för 1 års medlemskap.

Om Joomla!
Joomla! är ett prisbelönt publiceringssystem (CMS) som ger både proffs och amatörer möjligheten att bygga och administrera funktionsrika, kraftfulla webbplatser utan att ha någon kunskap i webbprogrammering. Joomla! är utvecklad för att hantera allt från enklare hemsidor till komplexa företagsapplikationer. Joomla! har öppen källkod och grundversionen är helt kostnadsfri. (Joomla! är släppt under GPL licens.)

Joomla! användandet är utbrett över hela världen och ca 400.000 nedladdningar av Joomla! sker varje månad (fakta från februari 2008). Ca 5 miljoner nedladdningar av Joomla! har skett sedan den första versionen av Joomla! släpptes den 17 augusti 2005.

För vidare information kontakta
Ordförande Lorenzo Garcia på lorenzo@joomlaforeningen.se mobil: 070-2592988