HOOM AB

Det smakfulla köket – HOOM bjuder till bords

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 10:19 CEST

Det är mycket som inspirerar så här års: trädens gula löv, den krispiga luften och kanske framförallt känslan av nystart. Kanske sitter det i sedan skolåren att hösten är början på något nytt, kanske är det inte ens särskilt förankrat i verkligheten. Men alldeles oavsett så är det här en passande årstid för nya influenser.

Ett bra ställe att ta tillvara nya influenser på är naturligtvis i våra egna hem. I HOOM nr 4/10 har vi dykt ner i den enorma oceanen av heminredningsprylar och kommit upp till ytan med ett spännande urval. Precis som vanligt har vi också besökt flera spektakulära bostäder världen över. Följ med oss till en brasiliansk arkitekt som byggt sitt drömhem och till en spännande lägenhet på söder där faktiskt flera legender bott.

I detta nummer tittar vi lite extra på det rum som ofta kallas husets hjärta – köket. Vårt eminenta trendråd, den här gången bestående av arkitekttrion Ida Wanler, Camilla Holmgren och Anna Höglund ger sin syn på kökens framtid och berättar om sina favoritkök.

Vi tar er också med till det legendariska hotellet Fontainebleau i Miami. Ett hotell som efter några år i skuggan nu är återställt till sin forna glans och åter lockar till sig kräsna gäster från hela världen. För den kräsne är det också i vanlig ordning här i HOOM som gräddan av det fastighetsmarknaden har att erbjuda presenteras. Så ta en extra titt på det lockande utbudet, för vem vet, kanske blir just den här hösten en verklig nystart. I ett alldeles nytt hem.

......

Chefredaktör: Micael Wiking

Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se
Prenumeration: HOOM

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

Under 2010 kommer följande mäklare presentera sina exklusivaste objekt i varje utgåva: Skeppsholmen | Sotheby’s International Realty, Bjurfors, Tradition, Fredegårds Fastighetsbyrå, Saltsjöbadsmäklarna och SkandiaMäklarna.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.