60plus Gruppen i Sverige

Det stora senioreventet 60plus Mässan kommer till Gävle 20-21 september 2016

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2016 09:53 CEST

Nu är det premiär för 60plus Mässan i Gavlerinken i Gävle 20-21 september 2016. Mässan riktar sig till aktiva kvinnor och män i mogen ålder. Dagens seniorer och 60plussare är aktiva och umgås mycket med vänner. De reser långt och ofta - gärna på äventyrsresa, kör motorcykel, shoppar, tränar, jobbar, bor bekvämt och njuter verkligen av livet. Det har 60plus Mässan tagit fasta på.

60plus Mässan utgår ifrån dagens "60-plussares" intressen och behov"
Dagens 60plussare vill uppleva roliga saker och förverkliga drömmar. Denna mässa är inriktad på dagens aktiva och moderna seniorer, med teman som intresserar dem" säger Pia Brunell & Laila Fridh, arrangörer för 60plus Mässan.

Under två dagar presenteras ett stort utbud av vad man som senior kan uppleva, göra, resa till, köpa och få reda på inom olika verksamheter. Möjligheter ges att prova-på, ställa frågor och få svar.

Bredd på utställare
Över 70 utställare ger mässan bredd med teman som motor, hälsa, bygg, resor, inredning, kultur, hantverk, teknik, bank & finans, bostad, turism, nöjen, sport, samhälle, mat mm.

Kända gäster som föredragshållare
Scenen kommer att gästas av intressanta gäster som bl.a Rysslandsexperten Malcolm Dixelius (20 september) och den tidigare statsministern Ingvar Carlsson, som kåserar ur sin senaste bok (21 september). Representanter från de politiska partierna bl. a Omvårdnadsnämndens ordförande Anders Jansson (M) och Regionråd Tommy Berger (S) som talar om framtidens omsorg, hälso- och sjukvård i Gävle. (20 september) Det blir även föredrag om spännande resmål, familjejuridik, friskvård, whiskyskola, musikquiz mm.

Nostalgishowen ”Back2Folkparken”
Lola Carlsson från Ockelbo, är artisten som tar oss tillbaka till 50-, 60- och 70-talets bästa hits. Hennes show kan ses båda dagarna kl. 10.30 och 15.00. Läs mer om Lola Carlsson på www.showmind.se

Dessutom erbjuds besökarna gratis snabbtester, fotanalys, hälsoråd, senaste bilnyheterna, tips, goodies, mässrabatter, tävlingar med exklusiva vinster, mysigt café / restaurang med vin, MusikQuiz och mycket annat.

Ladda för två fullspäckade långa dagar. Varmt välkommen till Gävles stora seniorevent!
Gavlerinken Arena, Gävle. Öppettider 20-21 september 2016 kl. 10.00-16.00 Entré 60 kr. Mer info och program www.60plusmässan.se

Genomförs på flera orter i Sverige

60plus Mässan kommer nära länets 60plussare och är årligt återkommande. Det stora senioreventet 60plus Mässan startade 2011 och genomförs även i Uppsala, Solna, Falun och Västerås.

För mer information, bilder mm kontakta Laila Fridh 070-7566672, Pia Brunell 070-6310914 email: info@60plus.se

Om företaget 60plus Gruppen i Sverige AB
Startades 2008 initialt som communityn 60plus.se av Pia Brunell och Laila Fridh. I 60plus Gruppen i Sverige AB ingår idag 60plus Mässan.

2009 fick 60plus.se Bona Postulata-priset för sin nyskapande affärsidé och goda förutsättningar till snabb utveckling. Denna utmärkelse tilldelas årligen från 15 välkända företag och näringslivsorganisationer i Uppland.

Om 60plus Mässan
60plus Mässan startades 2011 och är ett årligt återkommande seniorevent som under 2016 genomförs i bl. a Uppsala, Solna, Gävle, Falun och Västerås. Mässan är en träffpunkt för länets aktiva seniorer och lokal service, företag och organisationer.