Hi On Life Adventures

Det svenska äventyrsföretaget Hi On Life Adventures fyller 5 år!

Pressmeddelande   •   Jul 11, 2013 16:54 CEST

Hi On Life Adventures har snabbt vuxit till ett av Sveriges mest anlitade företag när det gäller vandringar och klättringar i Nepal. Att Christina Sandström, grundare av Hi On Life Adventures, är bosatt i Kathmandu och själv leder många av aktiviteterna, betyder mycket för de Skandinaviska deltagarna. Hennes man Saran Subba, som driver det lokala företaget Hi On Life Himalaya, har guidat svenskar i snart 15 år och känner väl till vad nordbor har för förväntningar och önskemål. Många kunder återkommer både två och tre gånger, vilket är fantastiska siffror då resorna ofta kräver både god ekonomi och lång ledighet.

Hi On Life har ett stort utbud av aktiviteter i Himalaya - framför allt i Nepal, men även i Tibet och Indien. Vandringar (med eller utan yoga), klätterexpeditioner, safari, sightseeing och rafting står på programmet. Deras trendsättande ”Yogavandringar” har varit mycket uppskattade de senaste åren. Hi On Life kan dessutom stoltsera med att ha arrangerat den första lyckade svenska expeditionen till Daulagiri VII (Putha Hiunchuli), 7 246 möh, hösten 2012, då Joakim Ander blev förste Svensk på toppen.

Företagets mest populära resa är dock ”Expedition Island Peak”, 6 189 möh., som många kommer för att bestiga. Hi On Life’s ”Summit Success Rate” på Island Peak ligger strax under 100% vilket lockar många att boka sin bestigning med just Hi On Life.

Det nepalesiska företaget Hi On Life Himalaya tar emot grupper från hela världen, bland annat från Høyfjellspesialisten i Norge, Sunstone Adventures i Nya Zeeland och Dhirata Yoga i Australien.

Minneskavalkad från Hi On Life's vandringar och klätterexpeditioner de första 5 åren!

Vill du veta mer om Hi On Life, eller ha bilder ur deras stora, högkvalitativa bildarkiv, så kontakta:

Christina Sandström

Guide & Expeditionsledare

Christina@HiOnLife.se

Tel Nepal: +977 980 338 5755

Hi On Life på Facebook

Hi On Life på YouTube

Hi On Life på Twitter

www.HiOnLife.se

Hi On Life Adventures arrangerar äventyr i Nepal, Indien och Tibet. Allt från avancerade klätterexpeditioner till härliga vandringar, rafting och safari står på deras program.