ARTOTEC

Det svenska företaget ARTOTEC AB utvecklare och tillverkare av innovativa urbana möbler och lekskulpturer, har nu gjort sin första installation i Frankrike.

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 16:01 CET

Under den i Frankrike välkända “Borgmästarensmässan” i Paris (Salon des Maires et des Collectivités Locales 2011) kommer den nya lekplatsen invigas, belägen vid entren till Parc des Expositions de la Porte de Versailles.
Motsvarigheten till Älvsjö-mässan i Stockholm.

ARTOTEC kommer att finnas representerad på plats under Salon des Maires et des Collectivités Locales 2011.

Mässan pågår från den 22:a till 24:de november.

Mässan är ledande och den största för hela den kommunala sektorn i Frankrike. Den ger beslutsfattare inom offentlig upphandling borgmästare, rådgivare, chefer, chefer för tekniska tjänster, lokala tjänstemän ... ideer, svar på frågor och praktiska lösningar för utövande av sitt dagliga uppdrag.

Över 60.000 besökare förväntas, varav 36.000 borgmästare. Totalt mer än 900 utställare.

Vid besök på mässan finns möjlighet att kontakta ARTOTECs återförsäljare för en närmare visning av och diskussion om ARTOTECs produkter. ARTOTECs agent är både engelsk, fransk och svensk talande.

Tel : 070 22 37 842

Eller maila till : info@artotec.org

Källa: http://www.artotec.se/sverige/Pressmeddelande/Salon-Des-Maires-2011/ARTOTEC-Salon-Des-Maires-SV-2011-11-14.html

Ladda ner inbjudan: http://www.artotec.se/sverige/Pressmeddelande/Salon-Des-Maires-2011/Paris-Parc-des-Expositions-Salon-des-Maires-2011-SV.pdf [569 kb i pdf format]

Välkomna, kontakta oss gärna för att säkerställa ett individuellt möte.

ARTOTEC Stab ~ ARTOTEC AB ~ ARTOTEC /Forskning

ARTOTEC AB . Sandtorpsvägen 5 . 153 30 JÄRNA . STOCKHOLM
Mob: 070 22 37 842 . Tel:  08 551 701 77 . E-post:
info@artotec.se

OBS! Foton, texter och förslag kan inte användas, kopieras, reproduceras eller distribueras utan skriftligt tillstånd av upphovsrättsägare ARTOTEC AB. Om du inte vill ta emot information från vårt företag, skicka en förfråga till info@artotec.org

ARTOTEC AB är ett svenskt företag som utvecklar, formger, tillverkar och säljer innovativa, originella, alternativa, säkra, tillgängliga, robusta lekredskap och stadsmöbler för barn och vuxna för offentliga miljöer, parker och/eller privata utomhusmiljöer med det högsta kvalitet för en hållbar framtid.
Lekredskap, lekskulpturer och urbana möbler skapas och tillverkas med allt det innebär av säkerhet och estetiska, pedagogiska och tekniska krav som idag ställs och som kommer att ställas i framtiden. Vi har varit framgångsrikt aktiva i förtydligande och justeringar av den nya europeiska säkerhetsstandard SS-EN 1176:2008.

www.artotec.se