Itatake AB

Det svenska succéspelet Pukk har uppdaterats med bossar

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2018 10:03 CET

Isiga monster har vaknat upp och lämnat sina mörka gömslen för att ge sig ut på de frusna älvarna. Galna älgar, ylande vargar, farliga snögubbar och frusna skelett är några av de bossar som Pukk nu ställs inför och då gäller det att behålla skärpan och planera de nästkommande dragen.

Spelstudion Itatake från Göteborg presenterar med sin stora uppdatering flera nyheter i sitt vintriga runner-spel Pukk. Spelet lanserades för två månader sedan och har blivit rekommenderat globalt av Apple flertalet gånger, nått högst upp på topplistorna i flera länder och har även nått högt på listorna i USA. Den nya uppdateringen vänder sig till både befintliga och nya spelare.

‒ Vi har fått riktigt höga betyg från våra spelare på både iOS och Android, berättar Itatakes Mattias Granat. Det bevisar att mekaniken fungerar och att spelet är roligt. Genom att lägga till bossar så blir det ytterligare en dimension i spelet som gör att spelarna måste hitta lite nya strategier för att ta sig förbi dem, fortsätter Mattias.

Pukk handlar fortfarande om att krossa block, samla guld och stajla sin spelkaraktär. Under spelets gång möter man nya sorters block att krossa, olika boosters att använda och mer guld att samla. Men nu finns det även nio olika bossar, allt från en liten och nästan harmlös mus till en vild och mäktig isdrake, som Pukk ställs inför under sin färd framåt. Spelet har utökats till 80 utmanande banor och uppdateringen inkluderar även en helt ny raket-booster samt flera nya objekt såsom guldkistor, spöken och explosiv dynamit.

Spelet är gratis att spela med alternativen att aktivera reklam eller köpa Premium-versionen för att maximera hela upplevelsen. Spelet innehåller inga mikrotransaktioner.

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.itatake.pukk
Apple AppStore: https://geo.itunes.apple.com/us/app/pukk/id1216673536?mt=8&uo=6

Officiell trailer: https://youtu.be/W5HOvjM6UNU
Boss teaser: https://youtu.be/VuhBS4iemyk

Mer information och media: http://itatake.com/press

Kontakt:
Thomas Wedin, VD
thomas.wedin@itatake.com
0702 433 442

Mattias Granat, Creative Lead
mattias.granat@itatake.com
0705 382 843

Itatake är ett spelföretag placerat i Göteborg. Pukk är bolagets fjärde titel, den första efter genomförd nyemission tidigare i år och delvis finansierat av Nordiska datorspelsprogrammet. Mer information om Itatake finns på www.itatake.com.