Triumph Motorcycles AB

Det var coolare 1968!

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2006 08:45 CET

Triumph lanserar de ultimata retro-tillbehören.

1968 var kanske det coolaste år som någonsin funnits. Jumpin’ Jack Flash på listorna, Bullit på bio och Triumph Bonneville på gatorna.
Ikoner som är lika starka idag – nästan 40 år senare. Och som hyllas av helt nya generationer.
Nu tar Triumph steget fullt ut och hyllar sitt förflutna med sixty8. En serie tillbehör som är den oblygaste retro-trip som någonsin gjorts.

1968 kom mycket av det som blev grunden för hela vårt sätt att se på design, kultur och trender. Triumphs nya tillbehörsprogram för Bonneville är en hyllning till allt detta.
Vare sig det är Steve McQueens ”Essence of Cool” eller Beatles lekfulla humor man förknippar med tiden så kan man hitta prylar i Sixty8.

Union Jack, blommor, stripes…allt är här.

Men det är inte bara de klockrena 60-tals designerna som är unika. Även valet av själva tillbehörstyperna är helt egna. Eller vad sägs om färgade ventilkåpor eller genomskinliga transmissionsdito? Eller strålkastarskydd á la TT-racers? För att inte tala om gaffelmuffar i gummi! Inte sådant man brukar hitta i tillbehörskatalogerna… Ett annat exempel är packväskorna, som är tunna och avtagbara och anpassade för en laptop.
”Varför göra väskor som rymmer tält och sovsäck, när dom som köper de här hojarna reser med laptop och iPod” tänkte man på Triumph

Det mesta av tillbehören i Sixty8 är av typen ”bolt on” som är enkelt att skruva på och av, allt eftersom andan faller på. Med bland annat den absolut mest klockrena MC-designpryl som någonsin skapats – det avtagbara tankskalet!
Skalen finns i en mängd olika designer och fästs ovanpå tanken. Och vips har du en lackad tank, utan att ens behöva lossa bensinslangen! Precis som man kan ändra stuket på sin mobil allt efter humör kan man alltså nu göra det samma med sin motorcykel!

Kombinera med en sadelkuts och färgade ventilkåpor så har du skapat en egen customhoj på en eftermiddag med en schweizisk armékniv som enda verktyg. Och en totalbudget på kanske 5 000 kr.
Tröttnar du så är det bara att byta lite prylar och så ser hojen annorlunda ut igen!

- MC-åkare har av tradition betalt massor av pengar för prestanda, säger Krister Åkerblom på Triumph Motorcycles AB.
- Men nu ser vi en helt ny typ av hojåkare, som inte bryr sig om prestanda på samma sätt. Som tycker det är viktigare att vara coolare än att vara snabbare, och som ser en motorcykel som ett uttrycks- och färdmedel snarare än ett sportredskap…
- Det är är prylar för dom som vill ha en hoj med personlighet som märks mer än en eller annan liten krom-mojäng. Utan att de för den skull vill gå igång med ett bygg-projekt.

Sixty8 lanseras under våren, och kommer att finnas hos alla Triumph-handlare.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION V V KONTAKTA:

Krister Åkerblom, Manager, Triumph Motorcycles
E-mail: krister.akerblom@triumph.co.uk
Tel: 08-68 00 725 Mobil: 0733-91 99 50

INTERNET - DIGITALA BILDER - TEKNISKA DATA Denna release kan laddas hem på Internet på adress
http: //www.pressinformation.com Här finns även bilder i högupplöst format (10 x 15 cm/300 dpi/ca 600K/jpeg).
Bilder får användas fritt i redaktionella sammanhang.