Ladbrokes

DET VIKTIGASTE MANCHESTER-DERBYT I MODERN TID

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 14:39 CET

Manchester United mot Manchester City har i alla år varit ett derby som lockat alla med fotbollsintresse men matchen på lördag är mer spännande än någonsin tidigare. United leder engelska Premier League och City ligger trea. Bara fem poäng skiljer lagen åt inför helgens drabbning.

Ladbrokes bedömer Citys chanser som små, speciellt med tanke på Uniteds smått otroliga hemmafacit under årets säsong med 12 vunna hemmamatcher av 13 spelade. Satsar man 100 kronor på City och dem besegrar United får man hela 450 kronor tillbaka.

”För spänningen i Premier Leagues skull är det klart man hoppas på Manchester City i denna matchen. Tänk vad häftigt med en lokal uppgörelse om titeln när säsongen börjar gå mot sitt slut men hjärnan säger något helt annat. Sir Alex Fergusons mannar i United har inte förlorat hemma i år och kommer inte göra det nu heller” Säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Aktuella odds:

Manchester United – Manchester City    1,80   3,50   4,50

För mer information: http://sports.ladbrokes.com/en-gb/Football/English/Barclays-Premier-LeagueFootball/English/Barclays-Premier-League-s84

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com