Devolo

Devolo på IFA 2012: Fokus på underhållning via hemmanätverk

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2012 10:32 CEST

Nätverk hemma är i centrum för Devolo under IFA-mässan 2012 i Berlin. Under mässan presenterar Devolo flera nya dLAN-lösningar för hemmanätverk via elledningar, allt från satellit-TV till nya dLAN LiveCam, den första dLAN-videokameran som kan nås via en app för smartphone.

IFA Consumer Electronics, en av de mest betydelsefulla mässorna inom konsumentelektronik, hålls i Berlin mellan den 31 augusti och 5 september. Devolo presenterar sina nya dLAN-produkter (direct local area network) för hemmanätverket i Hall 3,2, stand 131:

-       Kraftfull powerline: dLAN 500 AV Wireless + WiFi-adapter
-       Kameran för hemmanätverket: dLAN LiveCam med enkel åtkomst via app
-       Satellit-TV via elnätet: Dubbla tuners för dLAN TV Sat
-       dLAN LTE router för delad internetåtkomst
-       dLAN Eco Line: Enkelt hemmanätverk med dLAN 500 duo och duo +

Premiär för dLAN 500 AV Wireless +
Powerlineadapter för alla rum med många IT-och hemelektronikprodukter och där många mobila enheter används. Den integrerade WiFi-lösningen ger en optimal anslutning till bärbara datorer, smartphones och surfplattor. Genom Wireless-N-standarden och MIMO antenn, är höghastighetsanslutning tillgänglig när som helst för alla mobila enheter. Med den senaste dLAN 500-generationen ger dLAN 500 AV Wireless + en hög överföringshastighet. Det integrerade eluttaget med nätfilter optimerar dataöverföringen och förhindrar störningar.

Kameran för hemmanätverket: dLAN LiveCam med enkel åtkomst via app
Devolos dLAN LiveCam är en enkel lösning för kameraövervakning i hemmet. Via en app – för både iPhone och Android – ger åtkomst till kameran. Den kan placeras var som helst i hemmet och anslutas till närmsta eluttag. Videon överförs säkert via hemmets elnät. Objektivet har infrarött stöd, för att ge högsta bildkvalitet dag och natt. dLAN LiveCam-systemet kan enkelt byggas ut med ytterligare kameror om så önskas.

Satellit-TV via kraftledningen för hela hemmet
dLAN TV SAT är det enkla sättet att få satellit-TV-utbudet i hela hemmet via elnätet - varje eluttag blir ett antennuttag. Den nya dLAN TV SAT med dubbla tuners ger integration av två satellitsignaler, två olika TV-kanaler kan tas emot samtidigt. Devolos set-top box dLAN TV Sat 2400-CI + fungerar även på surfplattor och smartphones.

dLAN LTE router för delad internetåtkomst
LTE är den nya standarden för snabb bredbandsanslutning via mobiltelefonnätet. Med dLAN LTE routern från Devolo kan webben enkelt nås av alla internet-kompatibla enheter i huset. Den har USB-gränssnitt och stöder alla vanliga LTE-och UMTS-modem och trådlösa standarder (LTE800, LTE1800, LTE2600, UMTS och GSM) och kan mycket enkelt ställas in.

dLAN Eco Line: enkelt hemmanätverk med dLAN 500 duo och duo +
dLAN Eco Line är Devolos nya produktlinje för ett särskilt enkelt och energisnålt hemmanätverk. Den nya serien startar med två särskilt väl lämpade adaptrar - dLAN 500 duo och dLAN 500 duo +. Båda har två nätverksportar för anslutning av två nätkompatibla enheter direkt på adaptern. En mycket kompakt design möjliggör en flexibel och diskret placering. I motsats till tidigare duo-modeller har duo + ett integrerat eluttag och ett nätfilter som ytterligare förbättrar överföringskapaciteten.

Journalister har även möjlighet att få en översikt över Devolos nya produkterna vid ShowStoppers evenemang den 30 augusti 2012 på IFA. Evenemanget startar vid 18.00 i byggnad 15.2. En separat ackreditering krävs för detta evenemang. http://b2b.ifa-berlin.com/en/

För mer information:
Hans Englesson, försäljningschef Devolo Norden,
Tel: 070-301 39 10, e-post: hans.englesson@devolo.com

För högupplösta produktbilder: pia.schiller@voxpr.se

Bilder kan även laddas ned här: http://www.devolo.com/business/devolo-press-releases.html?l=en

Informationsvideo på youtube om Devolos produkter: www.youtube.com/DEVOLO

Om Devolo
Devolo AG har sedan starten 2002 utvecklat produkter för powerline, nätverk via eluttag, för privatpersoner och kommersiell användning. Företaget är idag världsledande inom nätverkslösningar baserade på powerline. Huvudprodukten är dLAN® (direct Lokal Area Network) som gör det möjligt att föra över data i hemmets elnätverk och enkelt få ett lokalt nätverk för internetuppkoppling, musik eller IPTV. Inga kablar behöver dras, kommunikationen sker i det befintliga elnätet. Tekniken passar för såväl hemmabruk som kontoret. Devolos produkter är baserade på den internationella standarden för nätverk genom eluttag fastställd av HomePlug Powerline Alliance. Devolo har idag cirka 100 anställda på huvudkontoret i Aachen, Tyskland, och har försäljningskontor i Österrike, Schweiz, Storbritannien, Frankrike, Spanien, Portugal, Italien, Benelux, Sverige, Danmark, Norge och Finland. Besök gärna www.devolo.se