Dataföreningen i Sverige

DF Certifiering AB breddar certifieringsportföljen

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 11:27 CET

DF Certifiering AB (DFC) har utsetts till Partner av ITpreneurs.

Med DFSs starka marknadsposition i Norden och goda kunskap inom IT-relaterade certifieringar på individnivå har bolaget det senaste året aktivt letat efter nya certifieringar för att komplettera produktportföljen.

Efter att ha utvärderat flera alternativ har valet fallit på att inleda ett samarbete med ITpreneurs.

ITpreneurs stora utbud av internationella certifieringar passar väl ihop med DFCs effektiva organisation för att leverera certifieringar.

De första certifieringarna som kommer att lanseras våren 2012 är:

• Cloud
• PRINCE2®
• COBIT®
• XBRL

DFC får även tillgång till att leverera e-learning material inom ett flertal områden.

- Vi är mycket glada över att få detta samarbete till stånd. Vi kommer nu bli en mer komplett leverantör till våra kunder. Våra kunder har en tid frågat oss om vi kan tillhanda hålla fler certifieringar. Jag är övertygad om att våra kunder blir tillfredställda med vad vi kommer att erbjuda via vårt samarbete med ITpreneurs, säger Svante Lundqvist, VD DFC.

- Samarbetet med DF Certifiering är ett viktigt steg för oss. Det stärker vår närvaro i regionen och innebär att vi är ännu mer kunna möta efterfrågan i många av de globalt erkända IT Best Practices. Vi tillhandahåller utbildningsmaterial, e-lärande, tentor och spel simulering, säger Anders Linde, Regional Manager, ITpreneurs

För ytterligare frågor kontakta:

Svante Lundqvist , svante.lundqvist@dfs.se, +46 70 568 89 30

Anders Linde, anders.linde@itpreneurs.com, +45 6162 1500