Ehrenberg Kommunikation

DFDS Seaways vinner rese-Oscar för fjärde år i rad

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 10:46 CEST

DFDS Seaways vinner rese-Oscar för fjärde år i rad

DFDS Seaways blev nyligen korat till ”Europe’s Leading Long Sea Ferry Operator 2010” av World Travel Awards, även känt som resebranschens Oscarsutdelning. Därmed lyckades rederiet för fjärde året i rad med att kamma hem den prestigefyllda utmärkelsen som baserar sig på röster från både resebranschen och konsumenter världen över.

DFDS Seaways rider på en våg av framgång efter att rederiet blivit korat av World Travel Awards till Europas bästa långdistansrederi för passagerarresor under 2010. Det är nämligen fjärde året i rad som resebranschen tillsammans med konsumenter runt om i världen utnämner DFDS Seaways till ”Europe’s Leading Long Sea Ferry Operator”.

Prisutdelningen ägde rum på en gala i Turkiet i början av oktober där reseaktörer från hela världen tävlade om att kamma hem statyetterna från de olika världsdelarna. Utdelningen av World Travel Awards anses vara resebranschens svar på Oscarsgalan och årets gala var den 17:e i ordningen.

Kriterierna för nomineringen till en World Travel Award omfattar bland annat service, kundnöjdhet, produktutveckling och den generella kvalitetsnivå av de tjänster som erbjuds. Röstningen var tidigare förbehållen för branschfolk men öppnades förra året så att även konsumenter kan delta i röstningen online.

Att vinna en World Travel Award fyra år i rad är verkligen en tydlig bekräftelse på att vi levererar den bästa produkten i branschen när det gäller passagerartrafik till sjöss. Framförallt ser jag det som en hyllning till medarbetarna hos DFDS Seaways som varje dag arbetar hårt för att ge våra kunder en oförglömlig upplevelse. Dessutom visar det att våra fartyg har den rätta kombinationen av avkoppling, aktiviteter och lyx, både för familjer, par och äldre resenärer”, säger Senior Vice President på DFDS Seaways, Carsten Jensen.

De övriga nominerade till Europas bästa långdistansrederi 2010 var: Color Line, Stena Line, Accione Trasmediterranea, Brittany Ferries, Minoan Lines och Tallink Silja Line.

DFDS Seaways trafikerar bland annat rutterna Köpenhamn-Oslo, Esbjerg-Harwich, Amsterdam-Newcastle och Karlshamn-Kleipeda. För mer information om rederiet besök: www.dfds.se och om World Travel Awards: www.worldtravelawards.com.

För mer information kontakta Carsten Jensen, Senior Vice President för DFDS Seaways, Sundkrogsgade 11, 2100

Köpenhamn Ø, cje@dfdsseaways.dk, telefon +45 33 42 31 50.

För pressbilder och texter kontakta DFDS Seaways PR-byrå, EHRENBERG Kommunikation, Ulrika Levin, e-post: u.levin@ehrenberg-kommunikation.com, telefon: 040-661 15 02.