DGC One AB

DGC har fått tilldelningsbeslut av Göteborg Energi

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 13:44 CET

Göteborg Energi AB har, genom ett tilldelningsbeslut, meddelat att man avser teckna avtal med DGC avseende leverans av en ny telefoniväxeltjänst. Vid ett avtal kommer DGC att leverera en komplett telefoni- och kontaktcenterlösning som en tjänst för Göteborg Energis samtliga 1100 anställda under de kommande sju åren. Affären beräknas enligt tilldelningsbeslutet vara värd 26 mkr över avtalsperioden. Parternas avsikt är att ingå bindande avtal så snart som möjligt. Göteborg Energi är Sveriges fjärde största energibolag.

För mer information kontakta:
Jörgen Qwist, VD DGC One AB, telefon, +46 708 34 28 34. E-post: jorgen.qwist@dgc.se

Jakob Tapper, Informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 739 81 63 33, E-post: jakob.tapper@dgc.se

Om DGC
DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonilösningar till den svenska företagsmarknaden i ett eget rikstäckande nät. DGC grundades 1987, har cirka 100 anställda och omsatte under år 2008 238 mkr med god lönsamhet. DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Informationen är sådan som DGC ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 december 2009, klockan 13.35.