Haddok Reklambyrå AB

DHL väljer Haddok Reklambyrå

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 15:39 CET

DHL väljer Haddok Reklambyrå för ny miljösatsning.

Effektivt miljöarbete bygger på samarbete – eller CO2llaboration som DHL Freight uttrycker det. På det temat lanserar logistikföretaget i dag en ny miljöfraktlösning för inrikes privatpaket – en tjänst som minskar utsläppen av skadliga växthusgaser.  I praktiken handlar det om att successivt ersätta transporter som går på fossila bränslen med lastbilar som körs på förnyelsebara drivmedel.

Kommunikationskonceptet är framtaget tillsammans med Haddok Reklambyrå.

DHL Miljöfrakt introduceras i dag på Distanshandelsdagen i Borås, en mässa där många av landets e-handlare finns på plats – några av de viktigaste ”återförsäljarna” av tjänsten

– Lanseringstillfället är valt med omsorg eftersom e-handelsföretagen har en nyckelroll i arbetet med att bana väg för hållbara distributionslösningar, säger Carl-Anders Keller, Produktchef på DHL Freight.

För Haddok Reklambyrå har arbetet med DHL Freight varit mycket utvecklande.

– Det har varit spännande att se den beslutskraft som DHL visar när det gäller att väva samma olika initiativ inom miljö, kommunikation och försäljning i ett och samma projekt. Inte minst i syfte att korta ledtiderna mellan tjänsteutveckling och lansering, säger Jan Lönegren projektledare, och VD på Haddok.

Tillsammans med ned DHL har byrån tagit fram den kommunikativa och affärsmässiga plattformen samt olika reklamenheter – mässmaterial, DR, kampanjsajt, tävlingsidéer. Det senare handlar bland annat om att utse nästa års ”Masters of CO2llaboration” – att belöna det företag som under 2012 är mest framgångsrika på att få sina kunder att välja DHL Miljöfrakt.

www.co2llaboration.se

För mer information, kontakta: Jan Lönegren Haddok Reklambyrå, tfn 070-271 01 17, e-post: jan@haddok.se.

Stina Petrini, informationschef DHL Freight, tfn 08-543 456 69, e-post stina.petrini@dhl.com