Pyramid Communication

DIAB väljer Pyramid som ny byrå för ökat fokus på marknadskommunikation

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2009 08:41 CEST

DIAB är en världsledande leverantör av lösningar för applikationer tillverkade i sandwichteknologi. Sandwichteknologi används bland annat vid tillverkning av blad till vindkraftverk, tillverkning av båtar och flygplansinredning, inom byggindustrin som fasadmaterial och för en rad andra applikationer inom flera olika industriella branscher.

- DIAB är en global spelare med produktion och försäljning på alla kontinenter och därför en kund som passar Pyramids kompetensprofil utmärkt. Dessutom levererar de mycket intressanta och spännande lösningar, säger Ulf Vanselius, VD Pyramid.

- Trots de allmänt dystra tiderna har DIABs marknader mycket goda utsikter för framtiden, bland annat med tanke på att vindindustrin är en verklig framtidsbransch. Vi ser samarbetet med Pyramid som en viktig del i vårt arbete med att förstärka vårt strategiska marknadsarbete: menar Jan Andersson, marknadschef DIAB.

Sedan årsskiftet anlitar DIAB, med huvudkontor i Laholm, Pyramid som partner för IR-aktiviteter.

DIAB är för närvarande bland annat involverade i en stororder till världens största klocktorn i Mecca Tower i Saudiarabiens heliga stad och har i år invigt en ny produktionsanläggning i Chennai, Indien.

DIAB Group AB ägs av börsnoterade Ratos AB.

Arbetsgruppen på Pyramid består av:

Carl-Gunnar Hanson (projektledning), Vladimir Eidous (AD) Vera Porad Falk (copy), Irina Andreeva (grafisk formgivning).

För mer information, kontakta Carl-Gunnar Hanson, tel. 042-38 68 00.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60 % av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa, USA och Asien.

Större kunder är bland andra AAK, ABS, Atlas Copco, Axis, Bluetooth SIG, Bring, JBT FoodTech, Perstorp, SAS Cargo, Tetra Pak och Volvo Aero.

I undersökningarna Sveriges Bästa Byrå och Årets Byrå har Pyramid tre år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business. Pyramid har 29 anställda och finns i Helsingborg.

www.pyramid.se