Box Communications

Dialect väljer Box IR som kommunikationsrådgivare

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 13:04 CEST

Dialect, Sveriges ledande återförsäljarkedja av kommunikationslösningar till företag, har inlett ett samarbete med kommunikationsbyrån Box IR. Samarbetet avser i första hand strategisk rådgivning kring Dialects finansiella kommunikation som ett led i arbetet inför en eventuell börsnotering.

–        Vi är stolta och glada över att Dialect valde oss som samarbetspartner och ser det som ytterligare ett kvitto på att vårt erbjudande är såväl unikt som konkurrenskraftigt, säger Tomas Öqvist, grundare och partner vid Box IR.

–        Box IR:s kombination av kommunikations- och finansmarknadsexpertis var en viktig faktor för Dialect i valet av ny kommunikationsrådgivare, säger Victoria Jonsson, informationschef vid Dialect.

Om Dialect
Dialect är Sveriges ledande återförsäljarkedja av kommunikationslösningar till företag. Lösningarna innefattar produkter och tjänster inom it och telekom. Dialect bildades i augusti 1995 under gemensamt varumärke. Bolaget är i dag en rikstäckande franchisekedja som drivs av koncernen Dialect AB. Kedjan omsatte under 2009 drygt en miljard kronor och har idag cirka 700 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm med försäljnings- och serviceställen etablerade i alla delar av landet, från Boden till Malmö. För mer information se www.dialect.se

Om Box IR:

Box IR är en strategisk kommunikationsbyrå som verkar i gränslandet mellan corporate finance och public relations. Box IR erbjuder rådgivning, planering och genomförande av investor relations-relaterade uppdrag och projekt i syfte att stärka kundernas finansiella varumärken. För mer information se: www.boxir.se

För mer information kontakta:

Mikael Zillén, grundare och partner, telefon: 0762-13 00 40, e-post: mikael@boxir.se

Tomas Öqvist, grundare och partner, telefon: 0705-54 34 40, e-post: tomas@boxir.se