Edge HR

Dialogrekrytering som skapar försprång

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2010 08:48 CET

Dialogrekrytering som skapar försprång

Nya tider kräver nya vägar. Därför satsar Talentum HR på ett rekryteringsverktyg som kan matcha såväl arbetskraftsbrist som vårt moderna sätt att kommunicera och bygga nätverk.

Rekryteringsverktyget NetRecruiter gör inte bara Talentum HR:s produktportfölj komplett. Det ger också kunderna bättre möjlighet att agera i takt med tiden och skapa sig en profil som en modern organisation.

NetRecruiter bygger på så kallad dialogrekrytering och består av tre delar som är integrerade: annonsering, rekryteringssystem och kandidatnätverk. Syftet är att bygga ett nätverk mellan arbetssökande och arbetsgivare genom enkla kommunikationsvägar– ett tillvägagångssätt som många känner igen från de sociala medieforumen på internet. På så sätt skapas en mer jämlikt och öppen kommunikation mellan kandidater och arbetsgivare. Det i sin tur innebär att rekryteringsprocessen blir mer avslappnad – och träffsäker.

- Rekryteringsverktyget ger organisationen bättre förutsättningar att arbeta mer proaktivt med sin kompetensförsörjning. Det är speciellt viktig nu när vi troligen går en period med arbetskraftsbrist till mötes, säger Christina Sarand, vd Talentum HR.

Kontaktinformation:

Christina Sarand - vd Talentum HR