Lokalnytt

Dice vinner tävlingen Sveriges Snyggaste Kontor

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 14:23 CET

Nu har den första upplagan av tävlingen Sveriges Snyggaste Kontor avslutats.
Svenska folket har, tillsammans med en kvalificerad jury under ledning av stjärnarkitekten Gert Wingårdh, utsett Dice AB:s kontor på Katarinavägen i Stockholm till Sveriges Snyggaste Kontor 2011.

Under hösten har svenska folket röstat fram tio finalister på webbsajten sverigessnyggastekontor.se. Sedan har juryn valt ut sitt favoritbidrag bland de tio.

Det visade sig att svenska folkets favorit också var juryns favorit. Dice/EA Games fick flest röster under finaluttagningen – och lyckades också övertyga juryn.

Dice tog emot priset vid ett seminarium med efterföljande lunch på Berns salonger i Stockholm alldeles nyss.

- Vi känner oss otroligt smickrade och glada över utmärkelsen. Det var trots allt fem år sedan vi flyttade in och det här visar på att vi var på rätt spår då, att vårt kontor håller. Jag hoppas att det är mixen mellan design, funktion och den visionen vi hade när kontoret skapades som gjorde att vi vann. Visionen tog vi fram genom att be alla våra fantastiska medarbetare att tycka till och utifrån det tog vi professionell hjälp med att skapa ett hållbart kontor, säger Ingela Persson, kontorschef på Dice/EA Games.

Priset bestod, förutom äran, av en stor oljemålning av samtidskonstnären Timo Solin. Värdet på målningen är över 50 000 kronor.

På andra plats kom Skypes Stockholmskontor på Söder Mälarstrand och trea blev Cederquists kontor på Hovslagargatan i Stockholm.

Det här var första upplagan av Sveriges Snyggaste Kontor, ett arrangemang som ska bli årligt återkommande. Bakom tävlingen står Lokalnytt, Sveriges ledande magasin och marknadsplats för lediga lokaler.

- Tävlingen har varit en succé. Framför allt är vi nöjda över det gensvar vi fick på omröstningen på sajten. Vi fick in nästan 10 000 röster under oktober månad då finalisterna röstades fram. Vi ser fram emot att utveckla tävlingen ännu mer till nästa år, säger Rolf Andersson, Lokalnytts vd och grundare.

Juryns motiveringar:

1. Dice - "Dice blir Sveriges Snyggaste Kontor 2011 för helheten och en kreativ inredningsarkitektur, spektakulära accessoarer och stor personalomsorg. Ett aktivt museum där urmodiga spel som biljard, pingis och käglor finns mitt i det digitala skapandet av Battlefield 3."

2. Skype - "För ett dynamiskt, distinkt och dekorativt utförande av högsta klass."

3. Cederquist - "För ett stiligt, stilsäkert och stimulerande inredningsarbete."

Juryn bestod av:

Ordförande Gert Wingårdh, Wingårdh Arkitektkontor.

Rolf Andersson, Lokalnytt.

Helena Ekman, Diligentia.

Catia Johansen Sangberg, Jernhusen.

Anders Hallquist, Brostaden.

Mikael Grundén, Senab.

Johan Sellgren, Pixprovider.

Peter Lind, Humlegården.

Rolf Andersson, Lokalnytt – 070-888 75 69

Gert Wingårdh, juryordförande – 070-810 13 70

Sveriges Snyggaste Kontor arrangeras av Lokalnytt, Sveriges ledande magasin och marknadsplats för lediga lokaler.