Xponera

Die For Diamonds - Album release September 8, 2010

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 09:24 CEST

Det finns tillfällen när allt stämmer - energi, attityd och utstrålning, det här är ettsådant tillfälle -Billion Dollar Babies släpper sitt debutalbum ”Die For Diamonds” den 8 september 2010!

Billion Dollar Babies med fäste i Dalarna tog sin form 2005 och med en egenutgiven EP kallad “Stand Your Ground” lyckades de skaffa sig en fanbase världen över.

Med ett imponerande antal spelningar sedan starten har bandet gjort sig ett namn som en av genrens mest rutinerade och underhållande liveakt.

2008 handplockades Billion Dollar Babies som ett av få osignade band för att göra en spelning på Sweden Rock Festivals Gibson scen. De fick dessutom lysande omdömen av bla. Aftonbladets Per Bjurman som kallade bandet ”komplett på alla plan”. Billion Dollar Babies bjuder kompromisslöst på det bästa från sina musikaliska influenser, ett fräscht låtmaterial med starka melodier och solida körer, det ihop med deras digra och energiexplosiva liveshow gör att Billion Dollar Babies är ett band att fortsättningsvis räkna med.

Musikaliskt låter bandet som en blandning av KISS och Mötley Crüe, dirigerat av Quentin Tarrantino och med självaste djävulen i huvudrollen- let’s get the party started!

Presskontakt:
Susanne Wallerstein / Xponera