Splendor Plant AB

Diervillea Cool Splash - utmärkt prisbelönt marktäckare!

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 10:00 CET

Diervillea  Cool Splash  är ett nytt, spännande amerikansk getris som belönades med silvermedalj på Plantarium 2009!Växtsättet är mjukt rundat och utbrett, bladen är mörkgröna med rent vit kant och blomningen sker i juni-juli med små, gula blommor.  Cool Splash är utmärkt som marktäckare eller för massplantering där man vill ha en härlig effekt. Sorten passar också förträffligt i  woodlandet.Höjd och bredd 0.75-1.25 m. Trivs i sol-halvskugga. Zon I-IV.   Fullständigt vetenskapligt och svenskt namn: Diervillea sessilifolia Cool Splash 'Lpdcpodasa’, brokbladigt getris

Splendor Plant producerar och säljer växter till professionella kunder i partiledet. Trädgårdsbutiker, grossister, anläggare och kommuner är stora kundgrupper. Splendor Plant är Sveriges näst största partiplantskola och välkänd i branschen tack vare sin ledande ställning inom produktutveckling. För mer information om företaget se www.splendorplant.se alternativt kontakta Erika Wallin på Splendor Plant, tel: 042-373376, Erika.Wallin@splendorplant.se. Högupplösta bilder för nedladdning och fri publicering i samband med information om Endless Summer finns på http://www.splendorplant.se/foto.html