Diesel Sweden AB

Diesel Kid fyller 25 år!

Pressmeddelande  •  2009-09-16 14:30 CEST

Grattis på födelsedagen! Varumärket som fokuserar på indviduell livsstil lanserar en specialkollektion i begränsad upplaga för att fira första kvartalet av Diesels unga vänner!

När Diesel Kid grundades fanns det inget liknande på marknaden. Diesels ägare Renzo Rosso bar på en vision om att skapa unga fräscha plagg och utforma en casual stil, med inspiration tagen från kids med stark personlighet blev resultatet en unik mix av denim och färg.

Jubileumets limited edition kollektion, designad av Diesels creative team, med creative director Wilbert Das i spetsen består av ett par killjeans med Diesel XXV fabulous presenterat på sidan, och nitar som detaljer, tjejjeans med silver broderat twenty five på fickorna och nitar som utsmyckning. Jeansen reflekterar Diesels äkta DNA genom tvättar, behandlingar och detaljer. Jeansen kombineras med T-shirts med svart och färgat tryck.

Kollektionen presenteras exklusivt på NK Kids Stockholm!

Kickoffen för kollektionen ägde rum under Pitti Bimbo Internationella mode mässa i Florens 25e juni i år på Sala della Ronda, där den visades samtidigt som vår och sommar kollektionen 2010.

Diesel Kid är beläget i Marostica (Vicenza), linjen har en årlig omsättning på över 50 miljoner € och har butiker i New York, Tokyo, Milano, Rom, Marsille, och finns på dedikerade områden i utvalda Diesel butiker och hos flera återförsäljare runt om i världen.

För mer information, vänligen kontakta:

Åsa Pettersson, Marketing Manger, Diesel Sweden

E-post: Asa_Pettersson@diesel.com