Diesel Sweden AB

Diesel:U:Music - Stupid for Music Cup.

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2010 17:05 CEST

Musikprojektet Diesel:U.Music fyller tio och det vill Diesel fira ordentligt. För er som inte vet är Diesel:U:Music ett sätt för Diesel att stödja oetablerade artister och hjälpa dem att nå en bredare publik.

För att fira födelsedagen bjuder Diesel:U:Music in till "Stupid for Music Cup". Fans över hela världen representerar sin favoritartist och får tävla i olika utmaningar för att till slut vinna en massa trevliga priser och bidra till att sin favoritartist blir mer känd och omtalad än innan. Det är alltså fansen som tävlar åt artisterna, som genom detta kan vinna ett exklusivt PR-paket som innehåller skivinspelning, styling, kläder och en världsomfattande pr-kampanj.

Självklart går fansen inte heller lottlösa, de kan vinna dieselkläder och ljudsystem till hemmet.

För att delta klickar man in sig på

Från och med oktober hålls dessutom över hela världen ett gäng Diesel:U:Music-fester för att fira 10-årsjubiléet.

Klicka in dig på http://music.diesel.com/ och nominerar den artist man tycker är värdig vinnare.

32 artister som har flest fans till finalister och tillsammans med ytterligare 32 handplockade nya artister, utvalda av en speciell jury.