Wednesday Relations

Digital Days kommer till Karlstad

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 15:33 CEST

Digital Days har under de senaste tre åren framgångsrikt arrangerats i Stockholm. Nu tar vi konceptet till Karlstad och vi förväntar oss att fylla Karlstad CCC med minst 1000 deltagare under tre dagar i december 2013.

Digital Days Karlstad arrangeras i nära samarbete mellan Wednesday Relations, Karlstad CCC och Stiftelsen Compare. Eventet är till för alla som arbetar inom IT, online business och relaterade områden.

”Vi är mycket exalterade över Digital Days Karlstad säger Mats Gustafsson, vd och grundare av Wednesday Relations, som äger och arrangerar Digital Days. Stockholmsupplagan av Digital Days har vuxit enormt de senaste åren och intresset både från eventarrangörer och deltagare har varit mycket stort. I år hade vi 35 event och 3 000 deltagare. Det ska bli jätteroligt att för första gången ta konceptet vidare till Karlstad tillsammans med Karlstad CCC, säger Mats vidare. Vi hoppas näringslivet i Värmland kommer tycka om Digital Days Karlstad”.

Om Digital Days

Digital Days är ett paraply för event som fokuserar på IT, Online business och dess relaterade områden. Alla företag och organisationer inom IT och det digitala området kan arrangera och marknadsföra sina event på www.digitaldays.se. Tanken är att samla ett varierat utbud evenemang under samma tidpunkt och skapa ett fokus på online-business. Målsättning är att det under tre dagar arrangeras över 20 olika events med minst 1000 besökare totalt. Det kommer bjudas på bra föreläsningar, massor av nätverksmöjligheter och inte minst en afterwork för alla arrangörer och deltagare.

”Vi är stolta över att kunna arrangera Digital Days i Karlstad. Vi tror på styrkan i att samverka och att eventet kommer ge även de mindre IT-företagen i Värmland en bra möjlighet att marknadsföra sig, nätverka och skapa nya affärsrelationer både lokalt och nationellt” säger Mattias Nord, vd på Visit Karlstad.

Mer information hittar du här:

www.digitaldays.se

www.karlstadccc.se

Kontakt:

Mattias Nord, vd Visit Karlstad AB: +46 722 319 080

Masts Gustafsson, vd Wednesday Relations, +46 705 318 832

Wednesday Relations är ett kostnadsfritt nätverk för alla som arbetar inom Marknad, Sälj, Online Business & Sociala Medier. Av nätverkets över 12 000 medlemmar är majoriteten beslutsfattare. Wednesday Relations finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. För mer information besök www.wednesdayrelations.org.