Klikki AB

Digital Days Stockholm starter i mai 2012

Pressmeddelande  •  2012-01-04 11:06 CET

Mellom den 7 og 11. mai 2012 kommer Stockholm til å være vertskap for en rekke aktiviteter samlet under Digital Days Stockholm 2012. Alle som vil arrangere et evenement innen Online Business er velkommen til å markedsføre sin aktivitet kostnadsfritt under Digital Days Stockholms paraply. Digital Days Stockholm arrangeres av Wednesday Relations sammen med Klikki og Stockholm IT Region.

”Vi ser at Digital Days Stockholm er en viktig plattform for økt kunnskap innen Online Business i Stockholmsregionen og samtidig hjelpe bedrifter til å knytte nye kontakter og deltagere til deres aktiviteter” sier Mats Gustafsson, grunnlegger og administrerende direktør i Wednesday Relations.

Tanken er å samle et stort og variert tilbud av arrangement under en og samme uke for å skape et fokus på Online Business og de relaterte områdene. Håpet er å lokke over 20 aktiviteter og 1500 deltagere til Digital Days Stockholm.

Digital Days Stockholm ble startet av Lars Johansson, og ble gjennomført første gang i 2010. Den grunnleggende ideen var å samle så mange arrangementer under noen få dager og skape en felles trekkraft til regionen. I år er det Wednesday Relation som står for arrangementet. ”Det er veldig moro at Wednesday Relations har tatt over stafettpinnen og sørger for at Digital Days Stockholm lever videre. Dette burde bli årets største hendelse for alle som jobber med digitale kanaler." sier Lars Johansson.

Stockholm IT Region har vært med som partner fra starten av. ”Stockholm er en av verdens ledende IT-byer. Det skjer mye i bransjen, nor som blant annet har fått oppmerksomhet fra Wall Street Journal som nylig kåret Stockholm til en av Europas hotteste oppstartsbyer innen teknologi og Internett. For å styrke bransjen ytterligere er det viktig at det finnes møteplasser, både store og små. Digital Days Stockholm er et bra initiativ for å samle flere av disse under en paraply og på den måten gjøre de lettere tilgjengelige, ikke minst for internasjonale besøkere ” sier Mattias Durnik, prosjektansvarlig for Stockholm IT Region.

“Vi ser en stor verdi av å kunne bidra til å spre kunnskap og informasjon om digital markedsføring på våre nordiske hjemmemarked. Vi ser på Digital Days Stockholm som et utmerket initiativ og en god mulighet for oss å bidra til utviklingen på området", sier Mattias Falkendal, Adm. dir, Klikki.

Om Digital Days
Den grunnleggende ideen er at så mange evenementer som arrangeres samtidig lokker mange deltagere fra hele Sverige. Deltagerne kan dele erfaringer innen Online Business og samtidig ta del av og oppdage Stockholms tilbud og miljø. Digital Days skaper et kreativt miljø og muligheter for både leverandører, konsulenter og deltagere til å knytte kontakter og skape nye bedriftsmuligheter. - www.digitaldays.se

Om Wednesday Relations
Wednesday Relations er hovedarrangør av Digital Days. Wednesday Relations er et nettverk for profesjonelle innen marked, Online Business, sosiale medier, salg og kundeservice. Nettverket består av over 11 000 medlemmer og finnes i Stockholm, Göteborg, Malmö og Oslo. Vil du vite mer om oss eller bli medlem kostnadsfritt? Besøk oss på www.wednesdayrelations.org