Digital Illusions AB

Digital Illusions tecknar nytt PC-avtal

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2005 09:30 CEST

Digital Illusions tecknar ännu ett avtal om utvecklingen av ett PC-spel i shootergenren med förläggaren Electronic Arts. Spelet baseras på Digital Illusions varumärke och planeras att lanseras under hösten 2006.

- Digital Illusions har bevisat att vi är bland de bästa PC-spelsutvecklarna i världen. Produkten förväntas ha goda förutsättningar att generera intäkter i form av royalty till bolaget under 2006, säger Patrick Söderlund, vd för Digital Illusions.

Utvecklingen av PC-spelet kommer att ske vid bolagets Stockholmskontor. Digital Illusions får en utvecklingsbudget av förläggaren Electronic Arts för att ta fram produkten.

Lanseringen av spelet planeras till hösten 2006. Titeln är inte officiell i dagsläget.

Digital Illusions spellanseringsplan

Titel
Plattform
Genre

BF2 Modern Combat
PS2, Xbox
Q4 -05

BF2 Special Forces
H2 -05

BF2 Modern Combat
Xbox 360
Q1 -06

H1 -06

H2 -06

PC, PS3, Xbox 360, PS2*, Xbox*, PSP*
2006/2007

PC, PS3, Xbox 360
Action

* Utvecklingen licensierad till EAUK
** FPS är en förkortning av first person shooter

För ytterligare information kontakta:
Jenny Huldschiner, informationschef, 08-658 78 03
E-post: press@dice.se eller ir@dice.se

Om Digital Illusions
Digital Illusions CE AB är ett spelutvecklingsbolag som utvecklar interaktiv underhållning för de marknadsledande spelplattformarna. Bolaget arbetar på den globala spelarenan, där huvudmarknaderna utgörs av USA och Europa. Bolaget grundades 1992 och har idag cirka 200 anställda vid sina kontor i Stockholm och Toronto (Kanada). Bland utvecklade titlar kan nämnas Battlefield 1942, Battlefield Vietnam och Battlefield 2 för samt RalliSport Challenge 1 och 2. Digital Illusions aktier är sedan 1998 noterade på Nya Marknaden i Stockholm och handlas under tickersymbolen ”Dice”. Ytterligare information om företaget finns tillgänglig på www.dice.se.