Milou Communication AB

Digitalbyrån Milou inleder strategiskt partnerskap med SHL-sensationen Karlskrona Hockeyklubb.

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2016 14:40 CET

”På ett sätt känns det som världens mest självklara sak att vi funnit varandra” säger Patrik Jonsson, VD på Milou. ”Både Milou och Karlskrona Hockeyklubb har de senaste åren varit ute på en fantastisk resa – från att ha varit en lokal och regional angelägenhet till att spela med och utmana de största inom våra respektive områden - och ingen av oss är nöjda ännu”.

Karlskrona Hockeyklubb har skapat stora rubriker genom sin snabba marsch genom det Svenska ishockeysystemet och för bara fyra år sedan var klubben nykomlingar i HockeyAllsvenskan. Säsongen 2016/2017 spelar KHK sin andra säsong i SHL och har i år utöver de sportsliga satsningar som klubben tagit sig för, även valt att inleda ett strategiskt partnerskap med Milou Communication kring affärs- och konceptutveckling med fokus på att skapa en ännu högre effektivitet och ökad omsättning för verksamheten.

”Vi hade hört mycket gott om Milou och började prata helt förutsättningslöst men upptäckte väldigt snabbt vilka möjligheter ett djupare samarbete mellan oss skulle kunna innebära för KHK” säger Niclas Skoglund, Kommunikationsansvarig på Karlskrona Hockeyklubb. ”Vi har under våra inledande samtal och arbetsmöten upplevt, i tillägg till ett genuint samförstånd mellan klubben och byrån, att människorna på Milou inte drar sig för att uppmärksamma oss på saker som kanske skulle kunna fungera på ett annat sätt, ett bättre sätt.”

Samarbetet är flerårigt och under den innevarande säsongen kommer Milou att kontinuerligt driva och facilitera affärs- och konceptutveckling tillsammans med olika personer från verksamheten – allt med syfte att åstadkomma den mest ambitiösa, nyskapande och smarta hockeyklubben i landet. Och med målet att omsätta kreativa idéer och möjligheter i faktiskt utförande. ”Jag kan lova er att ni kommer få både se och uppleva en massa saker av det vi jobbar fram, både nya initiativ och uppdateringar av befintliga” säger Jessica Söderlund, Kundansvarig på Milou. ”Uppdraget som KHK givit oss är otroligt utmanande och inspirerande – ett drömuppdrag för en byrå som oss”.

Patrik Jonsson, VD Milou Communication, patrik.jonsson@milou.se, 0733838499
Jessica Söderlund, Kundansvarig Milou Communication, jessica.soderlund@milou.se, 0733838480
Niclas Skoglund, Kommunikationsansvarig KHK, niclas.skoglund@khk.se, 0723122045

Milou Communication är en av Sveriges större digitalbyråer med 27 anställda projektledare, utvecklare, interaktionsdesigners, formgivare och strateger. Milou levererar allt från mobila shoppingupplevelser till globala varumärkesplattformar, gränssnitt för avancerade kommunikationstjänster och innovativ affärsutveckling. Alltid med fokus på den goda upplevelsen.

Karlskrona Hockeyklubb grundades 2001 och spelar säsongen 2016/2017 sin andra säsong i SHL. Med ABB Arena som hemmais och ”Det är vi som är KHK” som devis, har klubben som ambition och målsättning att etablera sig som ett stabilt lag såväl som en engagerad samhällsaktör – elitnivå såväl som folkligt.