Aggressive Development AB

DigitalFoto, Allt om PC & Teknik och FotoGuiden börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2010 11:21 CET

First Publishing Group AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns DigitalFoto, Allt om PC & Teknik och FotoGuiden till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

First Publishing ger ut sex olika specialtidningar, nöjestidningen In Touch och en mängd specialguider inom områden som data och programvaror. Förlaget ger också ut ett 20-tal nyhetsbrev via e-post samt driver en av Sveriges populäraste webbplatser om ishockey.

"Vi är mycket glada att First Publishing vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/digitalfoto

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.